اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: در نخستین گردهمایی شرکت‌های برتر کشورهای مسلمان که همزمان با عید سعید مبعث در تهران برگزار خواهد شد شرکت فولاد خوزستان در جمع شرکت‌های برتر ایرانی به عنوان حامی طرح حضوری فعال خواهد داشت.

این شرکت که در ۳ سال گذشته در جمع صد شرکت برتر کشور حائز رتبه‌های چشمگیری بوده در کنار سازمان مادر تخصصی فولاد، یعنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در پایگاه اختصاصی مسابقه جایزه سرآمدی شرکت‌های برتر کشورهای مسلمان (www.meccaward.com) به عنوان یکی از بنیانگزاران اولیه طرح معرفی شده است. براساس این گزارش، این گردهمایی به ابتکار اتاق اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان محل استقرار دبیرخانه دائمی محل برگزاری اولین دوره مسابقه معرفی شده است.

همچنین قرار است شرکت‌های حائز رتبه با حضور در مسابقه براساس شرایط مدل ارزیابی بین‌المللی موسوم به EFQM به رقابت بپردازند.

عباس وردی‌نژاد، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص دلایل حضور این شرکت به عنوان یکی از حامیان طرح مسابقه اظهار کرد: مدل تعالی سازمانی نشان می‌دهد که در فضای رقابتی برای رشد و ماندگاری چگونه باید عمل کرد. از آنجایی که این جایزه می‌تواند نقش محرک برای شرکت‌های اسلامی به سوی تعالی و ثروت‌آفرینی شود، ضمن حمایت از این طرح در ایجاد بستر مناسب برای پیشرفت صنعت و اقتصاد جهان اسلام تلاش می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که به کارگیری مدل‌های تعالی سازمانی چگونه می‌تواند به شرکت‌های جهان اسلام در توسعه و نیل به موفقیت‌های برتر کمک کند، افزود: این گونه مدل‌ها چارچوبی جامع و روشن برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها فراهم می‌کنند.

با اجرای ارزیابی نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود سازمان شناسایی شده و با اجرای طرح‌های بهبود می‌توان به مراتب بالاتر تعالی سازمانی دست یافت.

وردی‌نژاد در خصوص جایگاه شرکت‌های ایرانی در بین شرکت‌های حاضر از ۵۷ کشور مسلمان گفت: خوشبختانه با برگزاری ۱۴ دوره جایزه تعالی سازمانی تاکنون شرکت‌های ایرانی در زمینه این مفاهیم به آشنایی نسبتا خوبی دست یافته‌اند و گام‌های موثری برای بهبود کسب و کار خویش برداشته‌اند.

وردی نژاد تاثیر این مسابقه را در ارتقای سطح بازرگانی و ارتباطات اقتصادی بین کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و در نتیجه امکان تحقق توسعه پایدار و چند جانبه در جهان اسلام بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: این حرکت می‌تواند نقش موتور محرک برای کسب و کار و افزایش مشارکت‌ها در میان شرکت‌های اسلامی باشد.