رشت- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: با توجه به آمار‌های بالای سوانح و سوختگی در گیلان و برخوردار نبودن استان از یک بیمارستان تخصصی، نخستین بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی استان تاسیس و پس از خرید تجهیزات لازم در سال آینده به بهره‌‌برداری می‌رسد. رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با بیان این مطلب، گفت: با تخصیص اعتبارات ۵میلیارد ریالی دفتر مقام معظم رهبری، قرار است مدرن‌ترین تجهیزات در این بیمارستان به کار گرفته شود.

بهبودی با اشاره به بیمارستان‌های در دست ساخت دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان گفت: در‌حال‌حاضر ساخت بیمارستان جدید در شهر‌های املش، سیاهکل، رضوانشهر،‌ آستارا، لاهیجان و رودبار در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آنها تحول شگرفی در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن یک بیمارستان خصوصی دیگر نیز در شهرستان ماسال در دست اجرا است که ساخت آن تاکنون ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز آن در ماه‌های آینده کارکنان آن به زودی استخدام می‌شوند. بهبودی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته دانشگاه پزشکی گیلان برای دفع زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها اظهار کرد: در‌حال‌حاضر دستگاه‌های زباله‌سوز بیمارستانی در شهر‌های انزلی، آستارا، رودسر، تالش، فومن، رودبار و منجیل به کار گرفته شده‌اند.