دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های اشتغال خانگی به استان اردبیل اختصاص یافته است. بهروز رحیم‌زاده در جلسه بررسی سند اشتغال و توسعه کار‌آفرینی اردبیل با بیان این مطلب افزود: با این رقم اعتبار قادر خواهیم بود برای ۱۰ هزار متقاضی فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی ایجاد کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود که اقشار آسیب‌پذیر از طریق این تسهیلات بتوانند درآمدی پایدار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی برای ایجاد۱۰ هزار فرصت شغلی در بحث مشاغل خانگی اختصاص یافته بود، خاطرنشان کرد: با همراهی و همت بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی۸ هزار فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شد.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اشتغال به عنوان جدی‌ترین مباحث جامعه و یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه رو به جلو یاد کرد و گفت:‌ بر همین اساس سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور و به تبع آن استان اردبیل نیز سال گذشته با همراهی تمام دستگاه‌ها و بهره‌گیری از توان کارشناسی این دستگاه‌ها انجام شد.

رحیم‌زاده یادآور شد:‌ می‌توانیم با این سند اشتغال که به صورت پنج ساله تدوین و طراحی شده جایگاه و مقصد نهایی مشخص شده، به سمتی حرکت کنیم تا نرخ بیکاری کاهش یافته و فرصت اشتغال و کار‌آفرینی فراگیر فراهم آید.

این مسوول تاکید کرد: بر اساس سند اشتغال کشور هر سال یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود که بر همین اساس برش منطقه‌ای، استانی و شهرستانی نیز تعیین و ابلاغ شده است. معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه استان را از این حوزه در سال گذشته ۵۱ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی و کار‌آفرینی توصیف و بیان کرد:‌ با همکاری دستگاه‌‌های اجرایی و بانک‌های عامل و مشارکت خود کار‌آفرینان و مجموعه بخش خصوصی ۸۲ درصد این اهداف

محقق شد.

رحیم‌زاده افزود: امسال نیز ۴۲ هزار فرصت شغلی برای این استان تعریف و ابلاغ شده است که ما از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵ درصد آن را محقق کردیم.

وی ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد استانی در ایجاد اشتغال را بیان کرد و ادامه داد: این حرکت به سمتی طراحی و تدوین شده است تا نرخ رشد اشتغال و کاهش بیکاری به رقم مطلوب و مناسبی برسد تا در یک فرآیند چند ساله بتوانیم به نرخ تک‌رقمی در حوزه بیکاری برسیم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل راکد بودن واحدهای تولیدی و صنعتی در سال تولید ملی و با هدف رکود در حوزه اشتغال را سمی مهلک توصیف کرد و گفت:‌ بانک‌های عامل باید با پرداخت تسهیلات به ویژه سرمایه در گردش چرخ این واحدها را به حرکت در‌آورند.