دنیای اقتصاد - شیراز- محمد صداقت: مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس از افزایش ۱۰ درصدی ارزش معاملات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: حجم معاملات در این مدت ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. ترابیان با بیان اینکه تعداد خریداران در مدت مذکور نسبت به مدت زمان مشابه با ۱۷ درصد افزایش به حدود ۳۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسید و برای ۲ هزار و ۱۱۹ نفر کد سهامداری جدید ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال‌جاری، در ۱۲۳ روز کاری تعداد ۶۴۴ میلیون و ۸۱۴ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۲۲۳۴ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس معامله شد که ۶۴ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید و مابقی به فروش سهام اختصاص داشته است. وی افزود: در این شش ماه متوسط معاملات روزانه بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: ارزش معاملات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش و حجم معاملات ۲۵ درصد کاهش یافته است و تعداد خریداران با ۱۷ درصد افزایش، به حدود ۳۶۸۰۳ نفر رسید و برای ۲۱۱۹ نفر کد سهامداری جدید ایجاد شد.

وی افزود: بورس منطقه‌ای فارس با برگزاری ۵۱۱۳ نفرساعت دوره‌های بلند مدت، کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای مختلف برای عامه مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان و پرسنل اداره‌ها و سازمان‌های استان و با افزایش ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سهم قابل توجهی در ترویج فرهنگ سهامداری استان داشته است. ترابیان در پایان گفت: تعداد ۱۹ شرکت کارگزاری و دو تالار اختصاصی در بورس منطقه‌ای فارس فعالیت دارند.