دنیای اقتصاد- خراسان جنوبی -محمد قربانی: طی مراسمی با حضور فرماندار بیرجند پیشرفته‌ترین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در شرق کشور افتتاح شد. فرماندار بیرجند در آیین افتتاح این مرکز گفت: امروز شاهد برداشتن یک گام جدید از سوی سرمایه‌گذاران در شهرستان بیرجند هستیم.

محمدعلی قاسم‌زاده نداف با اشاره به اینکه این مرکز با نصب تجهیزات فنی مدرن‌ترین مرکز معاینه فنی خودرو در شرق کشور است، افزود: اهتمام به معاینه فنی خودرو آمار تلفات جاده‌‌ای و حوادث درون‌شهری و برون‌شهری را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید از سرمایه‌‌گذاران در بخش‌های مختلف حمایت شود، ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید انگیز‌ه‌مند شوند و باید احساس کنند که مسوولان از آنها حمایت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه باید نخست سود سرمایه‌گذار تامین شود، ادامه داد: بخش دولتی باید برای مدتی از سود خود در بخش‌های مختلف چشم‌پوشی کند تا مراکزی مشابه این به کار خود برای توسعه فعالیت‌ها در سطح استان گام بردارند.

فرماندار بیرجند درپایان گفت: تا جایی که می‌توانیم باید از این صنعت میانی حمایت کنیم تا زمینه اشتغال، حرفه‌آموزی افراد و تولید ثروت را در جامعه به همراه داشته باشد.

مدیرعامل گروه خودرویی هدایت در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این مرکز در مساحتی به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر راه‌اندازی شده است که مجهزترین مرکز فنی در شرق کشور با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا به همشهریان ارائه خدمات می‌دهد.

محمدعلی هدایتی با اشاره به اشتغال در این گروه افزود: به طور مستقیم برای ۱۱۴ نفر و غیر مستقیم برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در سه بحث فروش، خدمات پس از فروش و گارانتی به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: انجام تمام خدمات صدور کارت طلایی خودرو، پرداخت خسارت و دیگر خدمات به صورت شبانه‌روزی در این مرکز قابل ارائه است.

مدیرعامل گروه خودرویی هدایت در خراسان جنوبی از راه‌اندازی کوئیک سرویس برای نخستین بار نیز در خراسان جنوبی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این سرویس دارندگان محصولات ایران خودرو می‌توانند به صورت شبانه‌روزی در محل کار یا منزل خود از خدمات مورد نیاز به همان مبلغ ارائه خدمات در نمایندگی استفاده کنند. هدایتی همچنین از افتتاح مجهزترین نمایندگی ایران خودرو در شرق کشور (کد۳۰۸۳) خبر داد.

وی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع توسط گروه خودرویی هدایت ساخته شده و از بهمن‌ماه سال گذشته فعالیت خود را به طور آزمایشی آغاز کرده که امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.

مدیرعامل گروه خودرویی هدایت در خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش توسط گروه خودرویی هدایت اعتباری افزون بر ۶ میلیارد تومان است که موجبات اشتغال ۱۱۴ نفر را به صورت مستقیم و ۴۷۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده که از این تعداد ۳۶ نفر در نمایندگی ایران خودرو مشغول کار هستند.