مجموعه چند منظوره تفریحی "بهشت ماندگار" تبریز احداث می‌شود

دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب هوشیار عنوان کرد: این مجموعه چند منظوره تجاری، رفاهی، ورزشی، خدماتی در سایت شرقی ترمینال مرکزی تبریز با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. 

وی افزود: ایجاد کمپ گردشگری و ایجاد امکانات رفاهی، ورزشی و خدماتی برای گردشگران و مسافران در پایانه مسافربری به عنوان یکی از مبادی ورودی شهر از پروژه‌های عمرانی است که ضروری است در اولویت اقدامات اجرای شهرداری تبریز قرار گیرد. 

وی از جمله اهداف اجرای این پروژه را فراهم کردن امکاناتی برای مراجعین و شهروندان جهت دسترسی به همه نیازهای فرهنگی، تجاری و ورزشی در زمان و محیط واحد در کنار ایجاد درآمد پایدار عنوان کرد.  

هوشیار افزود: در شرایط عادی، شهروندان برای رفع احتیاجات خود باید به مکان‌های مختلف جهت خرید، استفاده از مراکز تفریحی و .. مراجعه نمایند که با وجودترافیک شهری و شلوغی جاده‌ها، امکان بهره‌برداری همزمان از این فضاها را از مردم سلب کرده و تجمیع این امکانات در یک مجموعه، ضمن تامین نیازهای مختلف شهروندان، موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی نیز می‌شود. 

شهردار تبریز در خصوص مشخصات این پروژه اظهار کرد: این مجموعه در هفت طبقه سازه ای و به متراژ ۱۶ هزار ۷۰۰ مترمربع می‌باشد که در بخش جنوب و جنوب غربی برای گسترش جایگاه سوخت فعلی و انبار توشه مکانیزه خدمات عمومی اتوبوس‌های داخل ترمینال اختصاص خواهد یافت. 

وی ادامه داد: در بخش شمال و شمال شرقی نیز به پارکینگ عمومی، فضاهای سبز، بام سبز و بخش شرقی نیز جهت خدمات تجاری ، رفاهی تفریحی ، ورزشی شامل هتل ۳ ستاره، محوطه سازی و بوفه و آلچیقها، پارکینگ بوفه و کافی شاپ،شهربازی سرپوشیده کودکان، مجموعه هایپرمارکت فود کورت، شهر بازی کودکان، رستوران و کافی شاپ و... می‌باشد. 

وی با تاکید بر ایجاد پروژه‌هایی در راستای درآمدهای پایدار افزود: ایجاد منابع درآمدی مستقیم برای شهرداری‌ها در واقع کمک به گردش اقتصادی در بخش‌های مختلف شهر و رفاه و عدالت اجتماعی میان شهروندان است که در این خصوص امیدوارم با ارائه طرح‌های مناسب و کارساز به وظیفه خود در قبال شهر و شهروندان به درستی عمل کنیم.

شهردار تبریز ضمن بازدید از زیرساخت‌های فنی ترمینال مرکزی تبریز در جریان روند مطالعاتی و اجرایی پروژه عمرانی مجموعه تفریحی بهشت ماندگار قرار گرفت.

این پروژه دارای پارکینگ، مهمانسرا و مجموعه اقامتی، شهربازی، رستوران، سالن ورزشی، واحدهای تجاری،هایپرمارکت، انبارتوشه و پمپ بنزین است.