به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، عادل الجبیر --وزیر امور خارجه رژیم سعودی -- گفت: پادشاه عربستان از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا استقبال کرد و همچنین شب گذشته ولیعهد و جانشین ولیعهد گفتگوهای طولانی با وی داشتند. برخی از موضوعات مهم برای دو طرف از جمله روابط دوجانبه و چگونگی بهبود آن در همه زمینه ها، اوضاع منطقه بخصوص سوریه، مبارزه با تروریسم، دخالت های ایران در امور منطقه و همچنین اوضاع یمن و چگونگی از سرگیری مذاکرات میان طرفهای یمنی برای رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز مورد بحث قرار گرفتند.

وی در اظهاراتی عجیب، مدعی شد: ما سازوکار مشخصی را برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان در حملات در یمن پیگیری می کنیم.

جبیر اضافه کرد: امروز جلسه ای چهارجانبه با حضور عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس برگزار کردیم و جلسه ای دیگر نیز در ساعات آینده برای تبادل نظر درباره اوضاع یمن برگزار می شود. در این جلسه اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن توضیحاتی درباره آخرین تحولات یمن ارائه کرد، همچنین درباره راههای پیشبرد صلح در یمن با وی صحبت شد. سپس به همراه وزرای خارجه آمریکا و انگلیس و فرستاده سازمان ملل نشستی با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) برگزار کردیم که در آن موضوعات مختلفی مطرح شد، اما در این میان تاکیدمان حول موضوع یمن و چگونگی پیشبرد روند صلح بود.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: توانستیم به دیدگاهی مشترک در مورد روند پیگری مذاکرات صلح و راه حل نهائی برسیم که فرستاده سازمان ملل آن را به گروههای مختلف یمنی ارائه خواهد کرد.

جبیر گفت: آنچه امروز (در گفتگو با جان کری) بر سر آن تفاهم شد تاکید بر اهمیت اصول سه گانه یعنی طرح شورای همکاری خلیج(فارس)، نتایج گفتگوهای ملی یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در آغاز سخنانم هم به این محورها اشاره کردم. همچنین تاکید دو طرف این بود که از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن باید حمایت شود و طرف های درگیر در یمن نیز به بازگشت به میز مذاکرات تشویق شوند تا بتوان به توافقی دست یافت که بتواند امنیت و ثبات یمن را تامین کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.