به گزارش فارس به نقل از شبکه «یوروپ ۱»، وزیر کشور فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد: طبق اطلاعات اولیه برآمده از تحقیقات، فردی که در چارچوب تحقیقات مربوط به حمله به کلیسا بازداشت شده، «هیچ ارتباطی» با حمله ندارد.

«برنار کازونوو» در گفت‌وگو با شبکه «یوروپ ۱» در اظهاراتی اعلام کرد: «اطلاعات اولیه ناشی از تحقیقات نشان می‌‌دهد که ارتباطی میان این فرد و آنچه دیروز در کلیسا به وقع پیوست، وجود ندارد.»

وی درخصوص هرگونه حمایت و پشتیبانی لجستیکی فرد بازداشت شده از دو مهاجم حمله به کلیسا افزود: «ظاهرا ارتباطی میان آنها وجود ندارد اما من هنوز در این خصوص محتاط هستم و طی ساعات آینده به اطلاعات بیشتری دست خواهیم یافت.»

دیروز سه‌شنبه دو فرد مجهز به سلاح سرد با ورود به کلیسای منطقه «سنت اتین دو روورای» در شمال فرانسه چندین نفر را به گروگان گرفتند و یک کشیش را سر بریدند و ساعتی بعد از آغاز این حادثه نیروهای پلیس به کلیسا حمله کرده و هر دو مهاجم را کشتند.

نشریه «لو پوئن» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که مهاجمین به هنگام ورود به کلیسا فریاد «الدولة الاسلامیة» سر داده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به این کلیسا را بر عهده گرفته و اعلام کرد که مهاجمان از سربازان و عناصر این گروه بوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.