بازار سهام

استراحت شاخص پس از سه کانال‌شکنی

دیروز شاخص کل بورس با افت ۲۰۶ واحدی (۲/ ۰ درصدی) مواجه شد. شناسایی سود پس از سه کانال‌شکنی شاخص در ۳ روز ابتدایی هفته غلبه فضای احتیاطی را رقم زد. بنابراین «فملی» بیشترین تاثیر منفی را در کنار «ومعادن»، «شبندر» و «شپنا» بر شاخص داشتند. با این وجود هلدینگ‌های «فارس» و «تاپیکو» با رشد همراه شدند. در بازار چین کاهش قیمت فولاد با افت ساخت و ساز به دلیل سرمای هوا بر قیمت سنگ آهن فشار آورد. تشدید فشار فروش پالایشی‌ها، فضای منفی را در این گروه رقم زد. همچنین تشدید فشار فروش در خودرویی‌ها، کف‌ تکنیکال «خودرو» را شکست. همچنان گزارش‌های ماهانه مناسب به ویژه فلزی-معدنی‌ها چشم‌انداز حمایت کف‌های قیمتی بالاتر را تقویت کرده است.

آینده  نگر بازار

 

بازار ارز

کم‌نوسانی دلار در بازار کم‌حجم

دیروز هر دلار آمریکا با رشد ۲ تومانی به نرخ ۴۱۸۲ تومان معامله شد. پس از روند کم‌نوسان نرخ دلار در بازه ۴۱۸۰ تا ۴۱۹۰ تومانی در ۱۰ روز معاملاتی اخیر، کاهش تقاضا و افت نرخ درهم تا سطح ۱۱۵۰ تومان، نرخ دلار را در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه زیر سطح ۴۱۸۰ تومانی رساند. اما در ادامه رشد آرام تقاضا، نرخ دلار را بالاتر از سطح ۴۱۸۰ تومانی حفظ کرد. فشار عرضه از سوی صرافی بانک‌ها در کنار کاهش تقاضای ارز تجاری با نزدیک شدن به پایان سال میلادی عامل تقویت احتیاط میان معامله‌گران بود. کاهش حواله ارزی با تعطیلات پایان سال بسیاری از کشورها نیز عامل دیگر کاهش حجم معاملات بازار بود. همچنان شکسته شدن حمایت سطح ۴۱۸۰ تومانی در روزهای اخیر دور از انتظار نیست.

آینده  نگر بازار

 

بازار سکه

سیگنال طلا به سکه

دیروز هر سکه طرح جدید با رشد 5 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 401 هزار تومان معامله شد.  عبور طلا از کف تکنیکال 1269 دلاری در ساعات پایانی روز جمعه و افزایش معاملات اختیار خرید با چشم‌انداز صعودی در هفته منتهی به 19 دسامبر از سوی صندوق‌های پوشش ریسک در کنار کم‌نوسانی شاخص دلار و افت اخیر بیت‌کوین عامل حمایت از اونس طلا شد و روز دوشنبه با وجود کاهش قابل توجه حجم معاملات، اونس طلای جهانی به سقف ۳ هفته (۱۲۷۸ دلار) رسید. در بازار ارز نیز حمایت سطح ۴۱۸۰ تومانی در مقابل دلار به صورت مقطعی شکسته شد. با رشد طلا مقاومت سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی سکه شکسته شد. همچنان سیگنال نرخ دلار و طلای جهانی بر سکه اثرگذار است.

آینده  نگر بازار


گزارش روزانه بازار ارز و طلا را اینجا بخوانید