شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۲ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۱۲

  • کرمان پس‌از «کرمان آیدکس»

    دنیای اقتصاد-سید سجاد موسوی: مراسم اختتامیه «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» با حضور جمعی از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد؛ مراسمی که به نوعی می‌توان گفت چکیده پنل‌های چهار روزه‌‌ای بود که مهم‌ترین چالش‌ها و راهکارهای موفقیت استان کرمان را در بخش‌هایی همچون انرژی‌های تجدید پذیر، گردشگری، کشاورزی، صدور خدمات فنی – مهندسی، شکل‌گیری زنجیره ارزش صنعت مس، توسعه پایدار، هوش مصنوعی و... تشریح می‌‌کرد.
  • بهره نجومی بازار سیاه

    دنیای اقتصاد: یکی از نیازهای امروز مردم و فعالان اقتصادی، تامین مالی فوری برای نیازهای اورژانسی است. نبود یک بازار متشکل، سرکوب نرخ سود تسهیلات به‌جای نرخ توافقی، وجود بوروکراسی و زمان‌بر بودن تامین مالی، باعث شده که بازار سیاه وام‌ها با نرخ‌های نجومی جایگزین آن‌ شود. باتوجه به نیاز فوری افراد به پول نقد، عمده فعالان این بازار نرخ‌های مختلفی پیشنهاد می‌دهند که باعث می‌شود سود بالایی کسب کنند و از سوی دیگر، افراد برای بازپرداخت این نوع وام با مشکل روبه‌رو شوند.
  • منابع صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی افزایش می‏‏‌یابد

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در چهارمین رویداد «استان‌‌‌آپ» در استان آذربایجان غربی، تاکید کرد: رویدادهایی از این جنس، به زایش و ایجاد شرکت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها کمک می‌‌‌کنند و بسیاری از شرکت‌‌‌های بزرگ و موفق امروز، از دل یک ایده در این رویدادها شکل گرفتند. به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و جمعی از معاونان و مدیران این نهاد با هدف بازدید از زیست‌‌‌بوم نوآوری استان آذربایجان غربی و شرکت در چهارمین رویداد «استان‌‌‌آپ» به ارومیه سفر کردند. چهارمین رویداد «استان‌‌‌آپ» با حضور مسوولان صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و جمعی از مسوولان پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری استان عصر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه ارومیه برگزار شد.
  • ماموریت پدافندی به «ستاره خلیج‏‏‌فارس»

    دنیای اقتصاد – بندرعباس: در گردهمایی فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق ویژه نفتی به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج‌‌‌فارس، حکم فرمانده ارشد پدافند غیرعامل، مدیریت شرایط اضطراری و HSE صنایع غرب بندرعباس توسط غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعطا شد.
  • پهپاد در کشاورزی

    محمدرضا بهاروند
    امروزه پهپادها در مدرن‌سازی کشاورزی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند؛ اما لازمه استفاده گسترده از فناوری پهپاد در این حوزه، اطلاع‌‌‌رسانی دقیق‌‌‌تر و کامل‌‌‌تر به کشاورزان و به عبارتی فرهنگ‌‌‌سازی در زمینه به‌‌‌کارگیری آن است تا کشاورزان بتوانند بسیاری از عملیات‌‌‌های دشوار کشاورزی را به‌‌‌راحتی و به‌‌‌صورت کارآمد انجام دهند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر