شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۲ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۱۲

  • فروش ناگهانی خودروی برقی

    دنیای اقتصاد-گروه خودرو: نخستین مرحله فروش خودروهای وارداتی برقی با فریز ۱۰۰میلیون تومان سپرده در یکی از بانک‌های منتخب کلید خورد. در غیاب اطلاع‌رسانی رسمی، بانک‌ها با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، از ثبت‌نام برقی‌ها با بلوکه کردن مبلغ پیش‌خرید خبر دادند. در این دوره، محدودیت‌های ثبت‌نامی حذف و قیمت برقی‌ها نیز مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیست.
  • دست دولت برای ساماندهی بازار خودرو باز است

    خانه ملت: نماینده مردم سبزوار در مجلس درباره قیمت خودروهای داخلی، گفت: شورای رقابت دستورالعمل قیمت خودرو را براساس اسناد حسابرسی‌شده، ارائه کرده است؛ نقد درستی درباره اینکه خودروسازی‌های داخلی پرهزینه خودرو تولید می‌کنند، وجود دارد در واقع هزینه تمام‌شده این صنعت بالاست. بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به عملکرد هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها، ادامه داد: باید مشخص شود چرا قیمت تمام‌شده تولید خودرو در کشور بالاست و راهکارهای رفع این مشکل چیست. وی با بیان اینکه دولت باید قانون ساماندهی صنعت خودرو را که توسط مجلس تصویب شده اجرایی کند، اضافه کرد: دست دولت در این قانون باز است و می‌تواند به هر شیوه و طریقی که می‌خواهد، مانند واردات خودروهای نو و کارکرده، ظرفیت خودروهای موجود در مناطق آزاد و... بازارخودرو را ساماندهی کند؛ این در حالی است که دولت به وظیفه خود عمل نکرده است. چرا برای واردات خودرو ارز موردنیاز در نظر گرفته نمی‌شود؟ این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره افزایش قیمت پژو پارس تصریح کرد: چه اتفاقی رخ داده که قیمت پژو پارس به این میزان افزایش یافته است؟
  • خروج خودروهای برقی از شمول قیمت‌گذاری دستوری

    دنیای اقتصاد: سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد: با رای شورای رقابت خودروهای برقی از شمول مصوبه ۵۴۳ خارج شد. سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: اعضای شورای رقابت به اتفاق آرا مصوب کردند خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن خارج شود. وی افزود: عرضه آسان‌تر و افزایش رقابت‌پذیری در بازار خودرو از مهم‌ترین دلایل این تصمیم بوده است. مصوبه ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت برای خودروهای انحصاری است که در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ صادر شد و هم‌اکنون بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت تمام‌شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم‌گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.
  • معرفی خودروی برقی جدید در چین

    دنیای اقتصاد: شرکت چینی نیو یک نام تجاری مقرون‌به‌صرفه‌تر در چالش مستقیم تسلا ارائه می‌کند. شرکت چینی خودروهای برقی نیو به‌تازگی اولین خودروی خود را با نام تجاری جدید - Onvo - و با قیمت پایین‌تری عرضه کرد. هدف از عرضه این خودرو، رقابت با مدل Y تسلا، پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان، است. ویلیام لی، مدیر اجرایی نیو، شاسی‌بلند Onvo L۶۰ را در شانگهای ارائه کرد و گفت که این شرکت قصد دارد با ۴RAV تویوتا موتور و مدل Y تسلا مقابله کند. او افزود که این خودرو جادارتر از مدل Y تسلاست. نیو از شاسی‌بلند جدید خود با قیمت ۲۱۹هزار و ۹۰۰یوان (۳۰۴۰۰دلار) رونمایی کرد که ۱۲درصد کمتر از قیمت مدل Y تسلاست که از ۲۴۹هزار و ۹۰۰یوان در چین شروع می‌شود. نیو قصد دارد تحویل این خودرو را در ماه سپتامبر آغاز کند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، لی اظهار کرد با پیشرفت فناوری‌ها و عمیق‌تر شدن درک مردم از خودروهای الکتریکی هوشمند، امروز زمان آن فرارسیده که استانداردهای خودروهای خانوادگی را بازتعریف کنیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر