دور دنیا

شانس تازه عمان برای ایران/ قیمت‌ها به کاهش عادت کردند؛ درهم و لیر همچنان در سرازیری

کدخبر: ۶۴۳۴۸۳
اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار شیب نزولی را تجربه کردند و درهم امارات هم 301 تومان ارزان شد و در پایان معاملات امروز 16551 تومان خرید و فروش شد.
شانس تازه عمان برای ایران/ قیمت‌ها به کاهش عادت کردند؛ درهم و لیر همچنان در سرازیری

به گزارش اقتصادنیوز، ارتقای جایگاه عمان در میان مقاصد گردشگری ایرانیان عاملی شده است تا مقامات دو کشور به دنبال بهبود وضعیت تردد مسافران باشند؛ امری که در دیدار امروز عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران و لیلا بنت احمد بن عواد النجار، وزیر توسعه اجتماعی عمان هم بر آن تاکید شد.

ضرغامی در این دیدار با اشاره به برخی فعالیت‌های گردشگری ایران گفت: «ما حدود ۳۰ حوزه گردشگری داریم که عمانی‌ها از گردشگری سلامت استقبال کردند و ۳۰ درصد گردشگران عمانی که به ایران سفر می‌کنند نیز گردشگران سلامت هستند. سیاست دولت بر این است که گردشگران ایرانی نیز به عمان سفر کنند و روابط گردشگری دو کشور تقویت شود. سیاست ایران این است که عمان را در حوزه گردشگری در اولویت قرار بدهیم.»

وزیر میراث فرهنگی «گردشگری دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم بین ایران و عمان در حوزه توسعه گردشگری» دانست و تاکید کرد «گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد و اگر گردشگری دریایی تقویت شود به طور حتم باعث تحکیم و تقویت روابط اجتماعی بین دو کشور خواهد شد.»

لیلا بنت احمد بن عواد النجار هم  با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری بین ایران و عمان، تاکید کرد: «کنفرانس به‌زودی قرار است در حوزه تخصصی گردشگری با حضور وزیر گردشگری عمان برگزار شود و از شما نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت می‌کنیم.» حال وقت آن رسیده است که نگاهی به آخرین قیمت ریال عمان در بازار ارز تهران بیندازیم.

قیمت ریال عمان امروز 9 اردیبهشت 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت ریال عمان به تبعیت از روند کاهشی معاملات عقبگرد نسبی را تجربه کرد. هر ریال در حالی 157740 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز پیش افت قیمت دو هزار و 910 تومانی داشته است.

ریال عمان

آخرین نرخ امروز درهم امارات

روند کاهشی بازار برای درهم امارات هم صادق بود و این ارز در حالی مبادلات روز یکشنبه را پشت سر گذاشته است که نسبت به روز گذشته، 301 تومان ارزان شد. هر درهم در پایان معاملات امروز 16551 تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز دینار عراق

دینار عراق که روز گذشته پس از مدت ها به روند ثبات قیمت خود پایان داده و سیر کاهشی را در پیش گرفته بود، امروز را در حالی آغاز و سپری کرد که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده است. هر دینار امروز هم 46 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری دینار عراق و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 1,528 رسیده است.

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

معاملات بازار برای لیر ترکیه در حالی امروز به پایان رسید که قیمت واحد پول رسمی این همسایه ایران افت 40 تومانی داشت و به 1875 تومان رسید.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز همچنین قیمت منات آذربایجان سیر نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با عقب نشینی 650 تومانی که داشت، 35580 نرخ گذاری شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم در معاملات امروز 0.588 است.

نرخ امروز درام ارمنستان

عصر امروز و در حالیکه معاملات بازار ارز تهران به پایان رسید؛ قیمت درام ارمنستان افت ارزش سه تومانی را تجربه کرد و 156 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

آخرین قیمت لاری گرجستان

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان عقبگرد نسبی را تجربه کرد و به مانند روزهای گذشته 420 تومان پایین آمد. هر لاری عصر امروز 22800 تومان قیمت خورد.

لاری گرجستان

نرخ امروز بات تایلند

بات تایلند هم امروز جز مسیر کاهشی راه دیگری را پیش روی خود ندید و در حالی مبادلات ارزی معامله گران را سپری کرد و به پایان رساند که 1633 تومان خرید و فروش شد. هر بات نسبت به روز پیش 30 تومان ارزان شده است.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت بازار در حالی روز یکشنبه را سپری کرد که قیمت رینگیت مالزی هم افت 230 تومانی را تجربه کرد و در پایان مبادلات ارزی 12700 تومان نرخ گذاری شد.

خلاصه معاملات روز یکشنبه 9 فروردین ماه 1403 حکایت از تداوم روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران داشت، امروز هم قیمت همه ارزها با استثنا دینار عراق عقب نشست. کاهش قیمت دلار هرات، درهم امارات و همچنین رمز ارز تتر از جمله عوامل موثر بر تداوم شیب نزولی قیمت ها در بازار ارز تهران بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید