دور دنیا

مسیر قیمت‌ ارز در بازار تهران/ قیمت دینار عراق و لیر ترکیه بالا رفت

کدخبر: ۶۳۸۸۰۳
اقتصادنیوز: امروز بازار ارز تهران در حالی شاهد فعالیت معامله گران بود که قیمت ها نسبت به روز گذشته بالا رفت و قیمت رینگیت مالزی با تجربه رشد 150 تومانی، 13800 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
مسیر قیمت‌ ارز در بازار تهران/ قیمت دینار عراق و لیر ترکیه بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز، مالزی کشوری که یک دهه پیش یکی از قطب های توریستی جهان بود، شاید این روزها به سختی در میان 10 مقصد پرطرفدار گردشگران جهان قرار بگیرد، اما همچنان هم خواهان بسیار دارد و همین موضوع باعث شده است تا مسئولان وزارت گردشگری مالزی برای سال 2024، به فکر راه چاره ای برای بهبود وضعیت صنعت گردشگری خود کرده و مسیر را برای ورود توریست های بیشتر به کشورشان باز کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان دلیل عقب افتادن مالزی از رقبا را می توان ناشی از گسترش و توسعه صنعت گردشگری در دیگر کشورها و تنوع انتخاب هایی که پیش روی مسافران قرار دارد؛ دانست.

طبق آنچه خیرالفردوس اکبر خان، معاون وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی به تازگی اعلام کرده است، «دولت این کشور در تلاش است تا تعداد فزاینده ای از بازدیدکنندگان را برای سفر به مالزی ترغیب کند.»

مالزی به دوران اوج خود باز خواهد گشت

به گفته اکبر خان «چندین ابتکار و استراتژی توسط کارشناسان حوزه گردشگری مالزی طراحی شده است، که نقطه نهایی آن به عنوان نشانه وضعیت نهایی حضور توریست ها در این کشور، در سال 2026 به ثمر خواهد نشست.»

وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی پیش بینی می کند که ورود گردشگران به مالزی در سال 2024 به 27.3 میلیون نفر با درآمد پیش بینی شده 102.7 میلیارد رینگیت برسد. این در حالیست که در سال 2023، 20.1 میلیون گردشگر وارد مالزی شد که 71.3 میلیارد رینگیت درآمد برای این کشور ایجاد کرد.

چشم انداز دولت مالزی برای سال 2025، 31.4 میلیون گردشگر با درآمد 125.5 میلیارد رینگیت و برای سال 2026، 35.6 میلیون گردشگر با درآمد 147.1 میلیارد رینگیت است.

طبق اعلام اکبر خان «براساس چندین ابتکار و استراتژی ایجاد شده، وزارت گردشگری مالزی آمادگی کامل برای استقبال از ورود گردشگران خارجی دارد و این وزارتخانه به طور فعال در نمایشگاه های بین المللی گردشگری مانند بورس بین المللی گردشگری برلین، بازار جهانی سفر لندن، Arabian Travel Mart دبی و مجمع گردشگری آسیا شرکت می کند که در بحبوحه رقابت شدید با سایر کشورها که مقاصد خود را در این کشور تبلیغ می کنند، بسیار مهم است.»

همچنین این وزارتخانه فعالیت خود را بر تقویت همکاری خطوط هوایی برای گسترش پروازهای مستقیم و سازماندهی آژانس های گردشگری برای ترویج محصولات و مقاصد جدید، متمرکز کرده است. اتفاق بسیار مهم و خوشایندی که می تواند در جلب نظر بسیاری از مسافران ایرانی هم نقش موثری ایفا کند، چرا که مالزی سال هاست جایگاه ویژه ای در قلب مردم کشورمان باز کرده است. حال که برنامه های گردشگری مالزی را مرور کردیم، نگاهی هم به آخرین قیمت رینگیت؛ واحد پول رسمی این کشور در بازار ارز تهران خواهیم انداخت.

قیمت رینگیت مالزی امروز 18 فروردین 1403

امروز رینگیت مالزی در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز پنجشنبه روند صعودی را تجربه کرده است و با تجربه رشد 150 تومانی، 13800 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری هر رینگیت با دلار آمریکا امروز به 4.746 رسید، نرخی که روز گذشته 4.748 بود.

رینگیت مالزی

خبر مرتبط
قیمت یورو، دلار و درهم امروز شنبه 18 فروردین 1403/صعود قیمت یورو +جدول

اقتصادنیوز: یورو مبادله ای، امروز به ۴۷,۲۳۴ (چهل و هفت هزار و دویست و سی و چهار ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ منات آذربایجان

بازار ارز تهران در حالی امروز را آغاز کرد و به پایان رساند که قیمت منات آذربایجان همچون دو روز پیش، بالا رفت و به 38530 تومان ارزش گذاری شد تا 740 تومان افزایش را تجربه کرده باشد.

این دومین روز یک هفته اخیر است که قیمت منات کانال صعودی جدیدی را فتح می کند.

منات آذربایجان

قیمت درام ارمنستان امروز

امروز قیمت درام ارمنستان در پایان مبادلات ارزی معامله گران بازار ارز تهران روند صعودی هفته گذشته را تداوم بخشید و با تجربه رشد سه تومانی، 169 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری درام ارمنستان با دلار آمریکا امروز، 0.003 است که نسبت به دو وز پیش بدون تغییر است.

آخرین قیمت لیر ترکیه

پایان معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از روند افزایشی قیمت لیر ترکیه در مقایسه با روز پیش داشت، هر لیر در معاملات روز پنجشنبه هفته گذشته 2035 تومان معامله شده بود و امروز 20 تومان گران شد و با پیشروی در کانال دو هزار تومان، 2055 تومان خرید و فروش شد.

لیر

نرخ امروز دینار عراق

امروز دینار عراق هم با حداقل میزان افزایشی که توانست تجربه کند، با جریان صعودی حاکم بر بازار همسو شد و یک تومان گران شد و کانال 50 تومان را فتح کرد.

قیمت امروز درهم امارات

شرایط حاکم بر بازار ارز تهران برای درهم امارات هم به مانند سایر ارزهای مورد معامله، صعودی آغاز شد و به پایان رسید تا هر درهم عصر امروز 17914 ارزش گذاری شود و رشد 339 تومانی را تجربه کند.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز به 0.272 رسیده است.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

امروز قیمت ریال عمان در جریان مبادلات ارزی بازار ارز تهران مسیر صعود را پیمود و با رشد ارزش سه هزار و 290 تومانی نسبت به دو روز گذشته، 170,750 تومان قیمت خورد.

این برای اولین بار است که ریال عمان، پرنوسان ترین ارز موجود در بازار تهران توانست کانال صعودی 170 هزار تومان را فتح کند.

ریال عمان

قیمت لاری گرجستان امروز

پایان فعالیت بازار ارز تهران از رشد قیمت لاری حکایت داشت؛ واحد پول رسمی کشور گرجستان عصر امروز 24720 تومان خرید و فروش شد تا 520 تومان نسبت به روز گذشته گران شود.

نرخ امروز بات تایلند

در نهایت بات تایلند هم معاملات را در حالی سپری کرد که 1788 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد تا نسبت به دو روز گذشته؛ 41 تومان رشد داشته باشد.

هجدهمین روز از فروردین 1403 برای بازار ارز تهران در حالی سپری شد که به مانند هفته گذشته، ارزهای موجود در بازار شیب صعودی قیمت را تجربه کردند و ریال عمان با بازگشت به تنظیمات کارخانه خود، بیشترین میزان رشد قیمت را تجربه کند. همچنین دینار عراق کمترین میزان افزایش قیمت را به نام خود زد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید