بررسی سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نشان می‌دهد

دست متقاضیان این خودرو کوتاه شد!/ سایپا قید این شاسی بلند را زد؟

کدخبر: ۶۳۱۱۲۳
اقتصادنیوز: خودروسازی سایپا برنامه ریزی کرده بود تا امسال سه خودرو از برند چانگان را از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار دهد، اما موفق به این کار نشد.
 دست متقاضیان این خودرو کوتاه شد!/ سایپا قید این شاسی بلند را زد؟

به گزارش اقتصادنیوز، چانگان UNI-T امسال به بازار خودرو نرسید این در حالیست که اخبار نشان می دهد خودروسازی سایپا برنامه ریزی کرده بود تا این خودرو را امسال پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار دهد.

نارنجی های جاده مخصوص نمونه های این خودرو را نیز وارد کرده و این طور به نظر می رسید که این خودروی SUV (شاسی بلند) در چند دور اول عرضه از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

اما خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص در سال جاری تنها عرضه دو تیپ مختلف چانگان CS 35 پلاس (تیپ دو و تیپ سه) و برادر بزرگتر چانگان CS 35 پلاس یعنی چانگان CS 55 پلاس را در دستورکار داشت.

بررسی تیراژ عرضه خودروسازی سایپا نشان می دهد این خودروساز تمرکز خود را روی عرضه چانگان CS 35 پلاس قرار داده و عرضه چانگان CS 55 پلاس را در سامانه یکپارچه فروش خودرو محدود کرده است.

چانگان UNI-T  جز محصولات جدید این برند خودروساز چینی محسوب می شود و این امیدواری وجود داشت تا با فاصله کوتاهی از عرضه در بازار چین شاهد عرضه این خودرو در بازار ایران باشیم.

چانگان UNI-T به این دلیل نام گذاری شده که مدیران این برند چینی در نامگذاری آن از کلمه Universe (به معنای کیهان) توجه داشته اند.

این خودرو با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و همچنین ۲ لیتری از سوی مدیران چانگان عرضه شده است. همچنین برای این خودرو دو گیربکس متفاوت طراحی شده، برای موتور ۱.۵ لیتری، گیربکس ۷ دنده دو کلاچه و برای موتور ۲ لیتری نیز گیربکس ۸ دنده، هر دو اتوماتیک، طراحی شده است.

مشخص نیست خودروسازی سایپا چه زمانی چانگان UNI-T را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز قرار می دهد، اما به نظر می رسد عرضه این خودرو به سال جاری قد ندهند. 

البته یک گمانه دیگر نیز وجود دارد و آن اینکه شاید مدیران سایپا به رغم واردات  نمونه هایی از چانگان UNI-T از عرضه آن پشیمان شده اند و این خودروی شاسی بلند را بی سر و صدا از سبد محصولاتی خود حذف کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید