انتشار لیست محصولات خودروساز ایرانی

خودروی وارداتی بعدی سایپا لو رفت/ بازار خودرو زیر و رو می‌شود!

کدخبر: ۶۳۰۵۳۲
اقتصادنیوز : خودروسازی سایپا لیستی از محصولات سال آینده خود که قصد دارد وارد بازار کند منتشر کرده اما یک خودرو قرار است به لیست خودروهای وارداتی این خودروساز اضافه شود که می تواند بازار خودرو زیر و رو کند.
خودروی وارداتی بعدی سایپا لو رفت/ بازار خودرو زیر و رو می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز، پیکاپ چانگان هانتر پلاس جدیدترین محصولی است که خودروسازی سایپا قصد دارد تا در سال آینده مقدمات واردات آن را به کشور مهیا کند.

براساس اعلام این خودروساز لیستی از محصولات جدید خود را که قصد دارد سال آینده روانه بازار کند، منتشر کرده، پیکاپ چانگان هانتر پلاس نیز در لیست نارنجی های جاده مخصوص دیده می شود.

چانگان هانتر پلاس از یک موتور ۲ لیتری توربو سود می برد. قدرتی که این پیشرانه تولید می کند حدود 233 اسب بخار است و گشتاور آن نیز 390 نیوتن متر است.‌ گیربکس چانگان هانتر پلاس ۸ سرعته اتوماتیک ZF است.

این خودروی پیکاپ از امکانات رفاهی و ایمنی مانند کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کنترل کشش و  پایداری و کروز کنترل نیز سود می برد. اما این احتمال وجود دارد برخی از امکانات یاد شده از روی خودروی وارد شده به کشور حذف شود.

خودروسازی سایپا در بخش واردات پُرقدرت ظاهر شده و مدال اولین شرکتی که در دور جدید واردات خودرو به کشور، محصولات وارداتی خود را از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو به بازار عرضه کرده اند را به سینه زدند.

چانگان CS 35 پلاس در دو تیپ 2 و تیپ 3 اولین خودروی وارداتی است که بعد از گذشت پنج سال که از ممنوعیت واردات خودرو به کشور گذشت توسط خودروسازی سایپا وارد شد و به کمک سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

البته خودروسازی سایپا برادر بزرگتر چانگان CS 35 پلاس یعنی چانگان CS 55 پلاس را نیز وارد و در دسترس متقاضیان خودروهای وارداتی قرار داد.

صحبت هایی نیز از ورود دیگر محصول این برند چینی یعنی چانگان UNI-T به بازار خودروی کشور به میان آمد و حتی اخبار منتشر شده حکایت از ورود نمونه هایی از این خودرو توسط سایپایی ها داشت اما هنوز این محصول نیمه لوکس چانگان پُشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرر نگرفته است.

اما پیکاپ چانگان هانتر پلاس قرار است در سال آینده توسط خودروسازی سایپا عرضه شود و به نظر می رسد برنامه ریزی های عرضه این خودرو توسط مدیران سایپا نیز نهایی شده است.

خودروسازی سایپا به طور مشخص اعلام نکرده که قرار است این خودروی پیکاپ چه زمانی در دسترس متقاضیان قرار گیرد. اما عرضه آن برای سال آینده پیش بینی شده است.

حضور این پیکاپ در سبد محصولاتی سایپایی ها در شرایطی است که این خودروساز در بخش خودروهای پیکاپ با خلا مواجه بوده و بر خلاف رقیب خود ایران خودرو که فوتون را در سبد محصولاتی خود دارد در حال حاضر هیچ خودروی پیکاپی را ندارد.

بنابراین عرضه پیکاپ چانگان هانتر پلاس توسط سایپا این امکان را به این خودروساز می دهد تا علاوه بر ایران خودرو با سایر شرکت های خودروساز مانند بهمن موتور، مکث موتور و کرمان موتور که در بازار پیکاپ ها حاضر هستند به رقابت بپردازد. بنابراین می توان گفت عرضه پیکاپ چانگان هانتر پلاس می تواند نقطه عطفی در سبد محصولاتی سایپایی ها باشد.

پیش بینی می شود خودروسازی سایپا بتواند با همکاری با شریک چینی خود این خودرو را در خطوط تولید خود مونتاژ کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید