مروری بر گذشته و حال یک رویداد

انفجار مهیب در بیروت/ دیپلمات اروپایی ربوده شد

کدخبر: ۶۲۰۱۹۹
اقتصادنیوز: وضعیت بیروت که این روزها به دلیل ترور یکی از سران حماس مورد توجه قرار گرفته است، مسبوق به سابقه است و این شهر از سال‌ها پیش با چنین حوادثی دست و پنجه نرم کرده است.
انفجار مهیب در بیروت/ دیپلمات اروپایی ربوده شد

به گزارش اقتصادنیوز، فارغ از درگیری نظامی شدیدی که این روزها میان حزب الله لبنان و نظامیان اسرائیل در جنوب این کشور جریان دارد، ترور صالح العاروری، نائب رییس دفتر حماس در بیروت، پایتخت لبنان بار دیگر نام عروس خاورمیانه را به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل کرد.

صالح العاروری نقش مهمی در برنامه‌های حماس داشته است، اسماعیل هنیه هم به تازگی درباره او گفته است: «شهید العاروری به عنوان یکی از رهبران جنبش حماس و در راس رهبران کرانه باختری، امانت را به دوش و پرچم را بدست گرفت و مسیرهایی استراتژیک برای آن ترسیم کرد.»

بیروت اما اتفاقات ناگواری از این دست را در تاریخ خود بسیار دیده است، مانند همین چند وقت پیش که انفجاری مهیب تمام این شهر را حسابی زیرورو کرد و فاجعه‌ای فراموش نشدنی را به بار آورد. اما آنچه مسلم است امثال این حوادت با توجه به شرایط فعلی منطقه، آخرین اتفاق نخواهند بود.

خبر مرتبط
حمله مرگبار به اسرائیل در جنوب لبنان/ چند نظامی کشته شدند؟

اقتصادنیوز: حملات امروز حزب الله لبنان به دو پایگاه مهم اسرائیل، یادآوری است از جنگ 50 سال پیش این دو جبهه که تلفاتی را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت.

حدود 40 سال پیش در همین روزها که جنگ ایران و عراق هم در جریان بود، بیروت ایام پرحادثه و پرتنشی را تجربه می‌کرد و اتفاقات سیاسی در این شهر به اوج خود رسیده بود. مانند آنچه روزنامه اطلاعات مورخ 15 دی سال 1363 در صفحه اول خود بدان پرداخته است.

این روزنامه در خلال پوشش اخبار جنگ ایران با عراق، خبری را درباره انفجار دفتر خبرگزاری فرانسه در بیروت منتشر کرده است. اما این تنها خبر این روزنامه درباره حوادث آن روز پایتخت لبنان نبود.

ربوده شدن دبیر سوم سفارت یک کشور اروپایی هم، اتفاق دیگری بود که درباره بیروت مخابره شد و در نوع خود جالب توجه و البته حساسیت برانگیز بوده است.

IMG_20240105_130429_518

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید