گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

رونق نسبی در معاملات بورس+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۱۲۶۹۳
اقتصادنیوز: امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 183 میلیارد تومان رسید.
رونق نسبی در معاملات بورس+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه هفتم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 5 هزار و 831 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 31 هزار و 905 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 257 واحد در رقم 712 هزار و 74 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 36 واحدی به رقم 25 هزار و 116 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 635 واحد به سطح 127 هزار و 896 واحد رسید. 

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز اخابر، فارس و رمپنا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فملی، وامید و جم از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وهور و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، فصبا و فجهان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد سصفها بیشترین تراکنش را داشت و اخابر و تکاردان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، فصبا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 680 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 136 میلیارد تومان بود که 35 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 183 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 48 نماد صف خرید داشتند و 51 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 123 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 35 درصدی به 335 میلیارد تومان رسید.

020907

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید