حال و هوای بازار سکه «اقتصادنیوز»؛

قیمت دلار، چوب لای چرخ سکه گذاشت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 آبان

کدخبر: ۶۱۰۶۰۳
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در هفته گذشته بین دو کانال 28 میلیون تومان و 29 میلیون تومان در نوسان بود، در شرایط کنونی فعالان بازار قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟
قیمت دلار، چوب لای چرخ سکه گذاشت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در هفته گذشته شاهد طناب‌کشی معامله‌گران کاهشی و افزایشی سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی در روزهای گذشته با افزایش قیمت اونس طلا  تا مرز ۱۹۸۰ دلار از سد مقاومتی مرز ۲۹ میلیون تومان عبور کرد و به ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید؛ اما در روز پنجشنبهگذشته با عقب‌نشینی قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان، از قدرت سکه بازان افزایشی کاسته شد و کمتر کسی حاضر بود با کاهش قیمت دلار ریسک خرید سکه را به جان بخرد. بنابراین فلز گران‌بهای داخلی بر روی پله آخر کانال ۲۸ میلیون تومان به فروش رسید.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی دلایل مختلفی را برای کاهش سطح تقاضا در بازار سکه مطرح کرده‌اند. به عقیده این دسته حرکت جنگ اسرائیل در غزه به سمت جنگی فرسایشی از یک سو و همچنین انتشار خبر آزادسازی منابع ارزی از عراق موجب احتیاط برخی از خریداران ارز و سکه شد.

در همین راستا، دولت بایدن، روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، از تمدید معافیت عراق برای واردات برق و گاز از ایران به مدت چهار ماه خبر داد. پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن به نقل از منابع آمریکایی منتشر کرد نوشته شده بود که مجوز دسترسی ایران به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات برق به عراق صادر شده است و در نتیجه ایران می‌تواند این مبالغ را به حساب‌های بانکی خود در اروپا و عمان منتقل کند. البته سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته درباره این خبر مدعی شد که ایران با پول فروش برق به عراق فقط می‌تواند «اقلام غیر تحریمی» بخرد.

برخی از تحلیلگران اقتصادی هم باور دارند که در روزهای پایانی ماه احتمالاً بازار با کمبود نقدی و بی‌پولی روبرو خواهد شد. به‌این‌ترتیب این دسته از معامله‌گران در انتظار نوسان محدود قیمت سکه هستند.

بررسی قیمت سکه امامی در پشت خط روز جمعه هم حکایت از کاهش حجم معاملات دارد. قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز در حدود ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز شنبه ۲۷ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید