گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و سکه؛

حرکت سپر به سپر قیمت دلار و تتر/ دلار هرات کانال عوض کرد

کدخبر: ۶۰۹۲۷۶
اقتصادنیوز: قیمت دلار و تتر در بازار امروز با یک قیمت یعنی 51 هزار و 400 تومان معامله شدند. قیمت سکه هم با کاهش قیمت طلا ی جهانی نزولی شد اما با کمک دلار دوباره به سمت بالا برگشت و در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته رنج شد.
حرکت سپر به سپر قیمت دلار و تتر/ دلار هرات کانال عوض کرد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد نوسان صعودی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که در معاملات پشت خطی روز جمعه در حدود ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شده بود؛ امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه با ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

همچنین امروز هرات هم شاهد افرایش قیمت دلار بود. نرخ دلار هرات در پشت خط جمعه با ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داد؛ اما امروز تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. این در حالی است که هفته قبل قیمت دلار در هرات تا سطح ۵۰ هزار رو ۸۰۰ تومان پایین آمده بود و برخی تصور کی کردند که اسکناس آمریکای در این بازار تا نیمه کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز با رشد ۴۰ تومانی نسبت به دو روز قبل با ۱۴ هزار و ۱۱۰ تومان معامله شد. نرخ برابری درهم به دلار هم امروز در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه شد که نسبت به قیمت نقدی ۴۰۰ تومان بالاتر بود. در واقع حباب درهم منفی است. حباب منفی به این معناست که قیمت بازار از ارزش ذاتی کمتر باشد و این امر می‌تواند به‌تدریج سطح تقاضا را افزایشی کند.

قیمت تتر در انتهای هفته برخلاف دلار در روز پنجشنبه با کاهش تا مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمد؛ اما در بازار امروز با ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان بود که در دلار در بازار آزاد تقریباً برابر است.

در سمت رسمی بازار، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز نوسان خاصی را ثبت نکرده و بدون تغییر نسبت به‌روز کاری گذشته در سطح ۴۱ هزار و ۳۹۴ تومان باقی‌مانده است.

همچنین قیمت یورو نیز امروز برخلاف دلار با کاهش ۱۹۴ تومانی نسبت به‌روز گذشته معادل ۴۴ هزار و ۱۶۰ تومان اعلام شده است. در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۷۱ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز کاری گذشته تغییری نداشته است. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۶۳۱ تومان، ۴۰ هزار و ۱۴۵ تومان و ۱۰ هزار و ۲۴۶ تومان درج شده است.

طبق ادعای معامله‌گران مهم‌ترین فاند بازار در این روزها اخبار جنگ غزه است. در همین راستا سید ابراهیم رئیسی ساعاتی قبل به‌منظور شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین دقایقی پیش وارد ریاض شد. در شرایط کنونی برخی از معامله‌گران دلار به سفر رئیسی به ریاض هم گوشه چشمی دارند؛ زیرا این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به عربستان پس از یک دهه محسوب می‌شود. در کنار عوامل ذکر شده، معامله‌گران امروز دومین سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را زیر نظر خواهد گرفت. بر اساس اخبار منتشر شده سید حسن نصرالله عصر امروز سخنرانی خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید این بار بازارها چه واکنشی نشان خواهند داد؟

همچنین در روز جمعه قیمت طلای جهانی با ثبت ریزش قابل‌توجه، از ۱۹۵۷ دلار تا سطح ۱۹۳۳ دلار عقب‌نشینی کرد؛ اما در نهایت با ۱۹۳۸ دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران با ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که نسبت به‌ روز پنجشنبه تقریباً ۴ هزار تومان افت کرده است.

همچنین قیمت سکه امامی امروز به دنبال کاهش قیمت اونس طلا تا پله نهم کانال ۲۹ میلیون تومان پایین آمد؛ اما در نیمه‌روز با رشد قیمت دلار به ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که در مقایسه با دو روز قبل رنج است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید