گزارش اقتصادنیوز از بازار سکه؛

پیش بینی قیمت سکه امروز 25 مهر/فشار به بازار سکه از 2 جناح

کدخبر: ۶۰۴۳۹۳
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی روز گذشته از دو جناح تحت فشار معامله گران کاهشی قرار گرفت.با این حال در شرایط کنونی سکه بازان روند حرکتی قیمت سکه در چهارمین روز هفته را چگونه پیش‌ینی می کنند؟
پیش بینی قیمت سکه امروز 25 مهر/فشار به بازار سکه از 2 جناح

به گزارش اقتصادنیوز،  از نگاه معامله گران دیروز اولین سیگنال نزولی که به  بازار سکه ایران مخابره شد از سوی بازار جهانی طلا بود. قیمت اونس طلا که روز شنبه  تا سطح مقاومتی ۱۹۳۳ دلار بالا رفته بود ؛ یکشنبه شب تا ۱۹۲۲ دلار پایین آمد و در بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۹۰۸ دلار عقب‌نشینی کرد. ظهر دوشنبه قیمت اونس طلا در حدود ۱۹۱۲ دلار بود که نسبت به دو روز قبل ۲۱ دلار کاهش را نشان داد.دوشنبه شب هم قیمت طلای جهانی به ۱۹۱۵ دلار رسید و فاصله قیمتی آن در مقایسه با روز شنبه به منفی ۱۴ دلار رسید.  

 از نگاه فنی‌ها برای طلای جهانی مرز حمایتی ۱۹۰۳ دلار مهم است. به عقیده این دسته اگر قیمت اونس طلا این محدوده را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا پله‌های انتهایی کانال ۱۸۰۰ دلار وجود دارد و به تبع آن فشار فروش در بازار سکه بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر، قیمت دلار صبح دیروز ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید و در نهایت دلار تا پله دوم کانال یاد شده پایین آمد که نسبت به روز یکشنبه بیش از 400 تومان افت کرده بود.  تکنیکال‌کارها می‌گویند در حال حاضر اگر دلار سطح ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد مزر حمایتی بعد محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ خواهد بود. به عقیده فعالان بازار سکه، در صورتی که نرخ دلار کاهشی شود این امرکفه ترازوی کاهشی ها در بازار سکه را سنگین تر خواهد کرد. 

 قیمت سکه روز گذشته در سراشیبی افتاد و تا ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمد این در حالی است که روز یکشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

دیروز در بازار شایعه شده بود که اخبار درباره خودروهای وارداتی نیز به یکی از پارمترها برای کاهش قیمت طلا و سکه پایین بدل شده بود. آن‌ها می‌گفتند فروشنده طلا در بازار زیاد شده تا برای خودروها ثبت نام کنند. امابررسی ها حکایت از آن دارد که از بازار طلا و سکه، فروشنده چندانی در بازار نبوده و فضا مانند روزهای دیگر بود. آنان هم چنین تاکید می‌کردند که ثبت‌نام خودروهای وارداتی از قبل انجام شده و عملا بازار خودرو در این زمینه محتاج سرمایه جدیدی نیست.

فلز گرانبهای داخلی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۸میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و از سوی دیگر جناح کاهشی بازار برای عقب نشینی سکه تا ابتدای کانال ۲۸میلیون تومان در تلاش است. البته معامله‌گران می‌گویند فعالان بازار نمی‌گذارند قیمت سکه کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید