گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

تابلوی قیمت سکه قرمز شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۹۹۴۳۶
اقتصادنیوز: به عقیده فعالان بازار در حال حاضر قیمت سکه امامی به مرز روانی 27 میلیون و 500 هزار تومان نزدیک شده و در صورتی که این محدوده را از دست دهد فشار فروش در بازار سکه زیاد خواهد شد.
 تابلوی قیمت سکه قرمز شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته همزمان با افت دلار، تابلوی قیمت سکه نیز قرمز شد. هر قطعه سکه امامی در بازار دیروز با حدود 300 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز  سه شنبه به رقم 27 میلیون و 550 هزار تومان رسید. 

در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب سکه بازان می‌گفتند در صورتی که قیمت دلار  روز پنجشنبه به سمت ابتدای مرز  ۴۹ هزار تومان عقب نشینی کند این امر می تواند بر روی قیمت سکه امامی هم تاثیر بگذارد. 

علاوه بر دلار، نرخ طلای جهانی هم شب گذشته در سرازیری قرار گرفت و  با کاهش تقریبا ۱۵ دلاری بر روی  ۱۹۳۰ دلار ایستاد. به نظر می رسد دنده معکوس قیمت اونس طلا هم خبر خوبی برای سکه بازان داخلی نباشد.

در شب چهارشنبه نیز گزارش وزیر خارجه ایران از دیدار با وزیر امور خارجه عمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به بازار مخابره شد. امیرعبداللهیان گفت که ابتکار سلطان عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی روی میز است.

تحلیلگران اقتصادی می گویند محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مرز روانی قیمت سکه است. آنها پیش از این یکی از شروط ریزش قیمت سکه را عقب نشینی سکه از مرز یاده شده عنوان کرده بودند.

به عقیده آنها اگر سکه در روز جاری سکه این مرز حمایتی را از دست دهد امکان افت تدریجی فلز گران بهای داخلی تا سطح ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد. با این حال اگر بازار با خبر جدید و منفی روبرو شود، احتمال نزولی شدن سکه تا حدودی سخت خواهد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید