گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر

بورس در گرداب رکود / ارزش معاملات سهام در کف شهریور

کدخبر: ۵۹۷۹۳۷
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر 30 درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود. میانگین ارزش معاملات خرد 30 درصد کاهش یافت و به کانال 4 همتی سقوط کرد. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 5 هزار و 459 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 4 هزار و 400 میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد 3 هزار و 836 میلیارد تومان شد و روز سه‌شنبه به 3 هزار و 932 میلیارد تومان افزایش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز ارزش معاملات خرد 7 درصد افت کرد و به 3 هزار و 650 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در شهریور ماه است. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 255 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 130 میلیاردی هفته پیشین، افت 30 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد تکاردان بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای خگستر، خودرو، وتجارت و سصفها در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز در دو روز ابتدایی هفته به نماد شستا تعلق داشت. نماد دی نیز در رتبه دوم قرار داشت. 

روز یکشنبه نماد شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت. روز دوشنبه نیز خگستر در صدر جدول ارزش معاملات بود و نمادهای خبهمن، وخارزم، خودرو و سصفها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به خبهمن، شستا، دی، خودرو و خگستر تعلق داشت. 

سه‌شنبه نیز خگستر، وبهمن، خودرو، ورنا و خساپا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد شستا نیز همراه با دی، خساپا، خودرو و خبهمن در صدر جدول حجم معاملات قرار داشتند. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای شسینا، ذوب، شپنا، خگستر و وبملت بیشترین ارزش معاملات و نمادهای حفارس، دی، ذوب، خودرو و وتجارت بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید