گزارش «اقتصاد نیوز» از بازار سکه

ذره‌بین سکه‌بازان روی بازار دلار/ پیش بینی قیمت سکه امروز 14 شهریور

کدخبر: ۵۹۶۲۲۶
اقتصادنیوز: بنا بر گفته تکنیکالیست‌ها سکه بازان افزایشی در حال حاضر سعی می‌کنند فلز گران‌بهای داخلی را به اولین مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسانند. به باور آنها اگر سکه امامی به این محدوده برسد و بالای آن ماندگار شود، می‌تواند به تدریج به سمت کانال ۲۹ میلیون تومان حرکت کند. البته لازمه رسیدن سکه به مرز ۲۹ میلیون تومان این است که دلار بالای مرز ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد.
 ذره‌بین سکه‌بازان روی بازار دلار/ پیش بینی قیمت سکه امروز 14 شهریور

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه امامی در نیمه اول معاملات نقدی روز دوشنبه تا سطح 28 میلیون و 300 هزار تومان بالا رفت اما در نیمه دوم فشار فروش به بازار زیاد شد و فلز گران‌بهای داخلی تا محدوده 28 میلیون و 150 هزار تومان عقب نشینی کرد.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوسان کاهشی قیمت سکه در حالی اتفاق افتاده که بنا بر ادعای برخی از معامله گران، قیمت دلار مسیر رشد را دنبال کرده بود و تا در محدوده 49 هزار و 700 تومان تا 49 هزار و 900 تومان به فروش رسید. 

طبق خبرهای منتشر شده قرار است هفته آینده نشست شورای حکام برگزار شود. در جدیدترین گزارش آژنس مهم ترین نکته ای که توجه برخی از معامله گران را به خود جلب کرده،  کاهش سرعت غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد توسط ایران بوده است که به نظر می رسد گام مهمی در جهت مدیریت تنش میان ایران و ایالات متحده باشد. در نقطه مقابل، در این گزارش اعلام شد که ایران از نصب دوربین های بیشتر نظارتی توسط آژانس خودداری کرده و صدور روادید برای بازرسان آژانس انرژی اتمی به مشکل خورده است. عده ای معتقدند که چشم و گوش معامله گران به اخبار ۲۰ شهریور ماه یعنی روز نشست شورای حکام تیز شده است.

بنا بر گفته تکنیکالیست‌ها سکه بازان افزایشی در حال حاضر سعی می‌کنند فلز گران‌بهای داخلی را به اولین مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسانند. به باور آنها اگر سکه امامی به این محدوده برسد و بالای آن ماندگار شود، می‌تواند به تدریج به سمت کانال ۲۹ میلیون تومان حرکت کند. البته لازمه رسیدن سکه به مرز ۲۹ میلیون تومان این است که دلار بالای مرز ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد.

در غیر این صورت اگر دلار به سمت کف کانال ۴۹ هزار تومان برگردد احتمالا سکه هم تا ابتدای کانال ۲۸ میلیون تومان عقب نشینی خواهد کرد و حتی ممکن است در کانال 27 نوسان داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید