گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

بورس مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد را لمس کرد

کدخبر: ۵۹۴۸۷۳
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران به مرز 2.1 میلیونی رسید، آن را لمس کرد اما در پایان زیر این سطح قرار گرفت.
بورس مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد را لمس کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه هفتم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 904 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 95 هزار و 73 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش هزار و 873 واحدی در رقم 707 هزار و 10 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افت 5 واحدی به رقم 26 هزار و 272 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 26 واحد به سطح 127 هزار و 685 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، پارسان و تاپیکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، شستا و شبندر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و شاوان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، صبا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و شهر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 810 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 814 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 96 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 83 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 284 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 6 درصدی به 414 میلیارد تومان رسید.

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید