آخرین وضعیت بازار ارز و سکه به روایت اقتصادنیوز؛

قیمت دلار به مدار برگشت/دنده معکوس طلا و سکه!

کدخبر: ۵۸۴۰۱۸
اقتصادنیوز: امروز 12 تیر 1402 بازار ارز هرات به مدار برگشت‌.از هرات امروز فقط نرخ دلار فردایی منتشر شد و خبری از نرخ نقدی نبود.
قیمت دلار به مدار برگشت/دنده معکوس طلا و سکه!

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران دومین هفته تیر ماه را متفاوت تر شروع کرد،قیمت دلار که در هفته های گذشته تحت تاثیر اخبار و گمانه زنی های سیاسی مثبت پیرامون توافق موقت ایران و آمریکا، گشوده شدن پنجره دیپلماسی بین ایران و کشورهای عربی، احتمال آزادسازی ارزهای بلوکه شده و...  پشت مرز ۵۰هزار تومان حبس شده بود، حال دو روزی است که با کمرنگ شدن اخبار سیاسی مثبت ساکن‌ محله ۵۰ هزار تومان شده است.

قیمت دلار هرات به مدار برگشت

نکته قابل توجه این است اسکناس آمریکایی در تهران در شرایطی به مرز ۵۰ هزار تومان ورود کرده که بازارهای همسایه در تعطیلات عید قربان هستند.البته امروز بازار ارز هرات به مدار برگشت‌.از هرات امروز فقط نرخ دلار فردایی منتشر شد و خبری از نرخ نقدی نبود.

دلار فردایی هرات دوشنبه گذشته در محدوده 49 هزار و 700 تومان متوقف شده بود و در بازار امروز بعد از یک هفته وارد کانال 50 هزار تومان شد.طبق ادعای برخی از معامله گران نرخ دلار فردایی هرات امروز در محدوده 50 هزار و400 تا 600 تومان معامله شد. البته به نظر می رسد از فردا بازار هرات دوباره رسما شروع به کار کند و نرخ دلار نقدی هم رونمایی شود. 

یکسری‌ها هم می‌گویند با شروع بازارهای همسایه قیمت حواله در کانال 51 هزار تومان باز خواهد شد.

نفوذ دلار تهران به مرز حساس

بازار ارز دبی هم همچنان در تعطیلات به سر می برد؛ البته برخی از معامله گران امروز مدعی بودند که نرخ حواله درهم به 13 هزار و 980 تومان رسیده است.در تهران هم  طبق ادعای برخی از سایت‌ها مرز مقاومتی مهم 50 هزار و 300 تومان شکسته شد.البته عصر امروز در محدوده 50 هزار و 200 تومان به فروش رسید.

 عده‌ای می گفتند اگر دلار بالای این مرز تثبیت دهد احتمال رسیدن آن به مرز مقاومتی 50 هزار و 800 تومان و در نهایت ورود به کانال 51 هزار تومان وجود دارد. 

بلاتکلیفی در یک منطقه خاص

بررسی ها نشان می دهد اگرچه دلار آرام در جهت صعودی بازار به سمت مقاومت ها می خزد و بازگشایی بازار های مرزی نیز میتواند موجب رونق معاملات پس از چند روز تعطیلی شود، ولی کندل دوجی آن نشان دهنده بلاتکلیفی معامله گران در روز گذشته است، این کندل نشان میدهد هنوز معامله گران بازار درباره روند صعودی بازار بلاتکلیف هستند. از طرفی از  نظر تکنیکالی  بر روی نمودار دلار در ناحیه قیمتی 51 هزار و 500 تومان تا 52 هزار تومان یک ناحیه پرتراکم مقاومتی مشاهده می شود که تا دلار بالای آن تثبیت نشود خیال برخی از تکنیکال کاران راحت نخواهد شد.

افت و خیز قیمت طلای جهانی

قیمت اونس طلا در بازار امروز تا محدوده 1912دلار پایین آمد اما عصر امروز به سمت مرز 1930دلار خیز برداشت.

دنده معکوس قیمت طلا و سکه در تهران

در بازار داخلی هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار عصر امروز با قیمت ۲میلیون و ۳۸۵هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به دیروز ۱۴هزار و ۳۰۰ تومان پایین تر بود.

قیمت سکه امامی هم امروز تا محدوده ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا رفت اما عصر امروز با کاهش ۲۰۰هزار تومانی نسبت روز کاری دیروز در محدوده ۲۹میلیون تومان به فروش رسید.

از نگاه برخی از تکنیکالیست‌ها  تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده مقاومت مهم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت ندهد احتمال نوسان قابل ملاحظه سکه امامی  کمرنگ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید