گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه تهران،

تب تند روسی دلار یک شبه یخ کرد!/ قیمت طلا در سرازیری

کدخبر: ۵۸۲۰۶۳
اقتصادنیوز: طبق اعلام سایت ها، بازار دلار امروز در تهران شاهد دو نیمه متفاوت بود.نیمه اول هجومی و نیمه دوم‌ عقب نشینی.صبح امروز قیمت دلار به سمت پله های پنجم و ششم کانال پنجاه هزار تومان حرکت کرد اما نتوانست به مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان برسد.در نتیجه به سمت پله های پایین تر برگشت.
تب تند روسی دلار یک شبه یخ کرد!/ قیمت طلا در سرازیری

به گزارش اقتصادنیوز، تب قیمت دلار که بعد از اختلاف بین‌‌فرمانده واگنر ها‌ و ارتش‌روسیه به صورت هیجانی بالا رفته بود؛ در بازار امروز یکشنبه ۴ خرداد ماه با کمرنگ‌شدن سایه جنگ داخلی روسیه فروکش کرد.

دو نیمه متفاوت قیمت دلار و درهم 

طبق اعلام سایت ها، بازار دلار امروز در تهران شاهد دو نیمه متفاوت بود.نیمه اول هجومی و نیمه دوم‌ عقب نشینی.صبح امروز قیمت دلار به سمت پله های پنجم و ششم کانال پنجاه هزار تومان حرکت کرد اما نتوانست به مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان برسد.در نتیجه به سمت پله های پایین تر برگشت و عصر امروز کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و تا پله هفتم کانال ۴۹هزار تومان پایین آمد.

از نگاه فعالان اقتصادی مرز حمایتی ۴۹هزار و ۸۰۰ تومان برای قیمت دلار مهم است.به عقیده تکنیکال ها در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت بدهد احتمال سرک‌ کشیدن آن به کانال ۵۰ هزار تومان وجود دارد.با این حال اگر بازیگران‌ارزی از مرز یاد شده حمایت نکنند احتمال برگشت به سمت ۴۸هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۸ هزار تومان‌ تقویت می شود.

یکی دیگر از دلایل رفت و برگشت دلار در تهران به این دلیل بود که درهم در شروع معاملات نقدی امروز با گپ مثبت باز شد اما در ادامه معاملات دنده معکوس زد و حتی عصر امروز 70تومان پایین تر از روز قبل به فروش رسید. نرخ حواله درهم عصر امروز در حول و حوش 13 هزار و 700 تومان به فروش رسید. 

از سوی دیگر قیمت دلار در هرات امروز در نیمه اول معاملات رشد کرد اما در ادامه کانال 50 هزار تومان را از دست داد و به سمت 49 هزار و 800 تومان پایین آمد.در واقع امروز قیمت دلار به قبل از آغاز شورش واگنرها در روسیه برگشت. 

به جریان افتادن خوشبینی ها نسبت به اتفاقات سیاسی اخیر در عمان 

دلیل دیگری که بر سر بازار فردوسی سایه نزول انداخت به جریان افتادن خوشبینی ها نسبت به اتفاقات سیاسی اخیر در عمان بین ایران و آمریکا است. پیش از شروع معاملات امروز یکشنبه عده ای از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی  با یادآوری اخبار و سیگنال های سیاسی مثبت چند وقت اخیر می گفتندبالاخره آزادی زندانیان و آزادسازی  پول های بلوکه شده ایران اتفاق خواهد افتاد و دلار دوباره نزولی می شود. 

کف قیمت دلار از نظر این دسته 46 هزار و 700 تومان است. اولین حمایت مهم بازار دلار 50 هزار و 300 تومان و مرز روانی 50 هزار است و حمایت مهم بعدی که قیمت می‌تواند به آن واکنش داشته باشد نرخ 49 هزار و 800 تومان خواهد بود.

بازار ارز به استقبال عید قربان رفت

خبر مهم دیگر این است که بازاهای همسایه برای دلار و دبی  برای درهم از فردا تا شنبه آینده به دلیل تعطیلات عید قربان تعطیل است. برخی از معامله گران می گفتند تعطیلی بازارهای مجاور ایران احتمالا برروی قیمت دلار در چند روز آینده اثر گذار است. 

فرزین به دیدار فردوسی رفت

یکی از خبرهای مهم امروز حضور فرزین در بازار فردوسی بود. محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی امروز به صورت سرزده به بازار فروش ارز خیابان فردوسی رفت و از نزدیک در جریان مراودات بازار آزاد ارز و صرافی ها قرار گرفت.برخی از معامله گران هم به شوخی می گفتند دلار از بازدید سرزده رئیس کل ترسید و به سمت پایین سقوط کرد. 

قیمت طلا و سکه اصلاح شد

امروز با اصلاح شدن نرخ دلار و درهم ، قیمت طلا و سکه هم اصلاح شد. قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح 2 میلیون و 344هزار و 400 تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات عصر امروز در سطح 2 میلیون و 360 هزار و 800 تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز 68 هزار و 800 تومان کاهش را نشان می دهد . 

قیمت سکه امامی هم امروز تا 29 میلیون و 300 هزار تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده 29 میلیون تومان به فروش رسید.البته ساعت 19 امروز قیمت سکه 28 میلیون و 800 هزار تومان بود.قیمت خرید سکه هم امروز 28 میلیون تومان معامله شد.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید