کاهش ارزش معاملات خرد سهام؛

بیشترین سقوط بورس در اسفندماه

کدخبر: ۴۸۲۳۱۷
اقتصادنیوز: در اولین روز کاری هفته، شاخص کل و شاخص هم وزن بیشترین ریزش طی یک ماه اخیر را پشت سر گذاشتند.
بیشترین سقوط بورس در اسفندماه

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، بیست و یکم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با ریزش 15 هزار و 359 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 332 هزار و 943 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 3 هزار و 589 واحدی در سطح 339 هزار و 100 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 87 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 180 واحد قرار گرفت. 

شاخص کل و شاخص هم وزن بیشترین ریزش طی یک ماه اخیر را پشت سر گذاشتند. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 187 نماد رشد قیمت داشتند و 462 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 29 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 71 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

گروه‌های قرمز بازار 

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» کاهش یافت و این سه گروه بزرگ بازار قرمزپوش شدند. 

پس از این سه گروه، دو گروه «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی» قرمزترین گروه‌ها بودند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «فملی»، «شبندر» و «شستا» بیشترین تأثیر را در  افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «شپدیس»، «کچاد» و «شیراز» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «شاوان»، «صبا» و «فرابورس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «هرمز»، «دماوند» و «وهور» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 513 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 268 میلیارد تومان بود که 17 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 100 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید