رکوردداران خروج پول حقیقی؛

خروج 9 هزار میلیارد تومان نقدینگی از بورس

کدخبر: ۴۷۱۹۲۶
اقتصادنیوز: در 25 روز کاری پیاپی در 5 هفته اخیر خالص ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس تهران منفی بود. در مجموع 9 هزار و 13 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.
خروج 9 هزار میلیارد تومان نقدینگی از بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در اولین هفته کاری بهمن ماه موج خروج سرمایه حقیقی از بورس ادامه داشت و برای نُهمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم و در پایان هفته رکورد 25 روز پیاپی ثبت شد. 

در ‌هفته اخیر باز هم بورس با خروج نقدینگی حقیقی مواجه بود و میزان آن نسبت به هفته پیشین افزایش یافت. بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، بیستمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه 273 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به 791 میلیارد تومان افزایش یافت.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد اما نسبت به روز قبل کاهش داشت. در این روز 416 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌شنبه به هزار و 127 میلیارد تومان صعود کرد و روز چهارشنبه به 83 میلیارد تومان کاهش یافت. 

در مجموع 5 روز کاری هفته 2 هزار و 690 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 538 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش 36 درصدی داشته است. 

در 25 روز اخیر 9 هزار و 13 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن 360 میلیارد تومان است.

رکوردداران خروج پول حقیقی

در این هفته نماد فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی فملی 197 میلیارد تومان بود. پس از فملی، فولاد، تجلی، نوری، سمگا و دو نماد بانکی وگردش و وبملت بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند. 

در ابتدای هفته سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. روز شنبه، پس از فملی، سمگا و نوری در رتبه‌های بعدی خروج نقدینگی حقیقی قرار داشتند. 

روز یکشنبه بیشترین خروج پول به سهام تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) اختصاص داشت و پس از آن نوری و شبندر قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه به فملی تعلق داشت و تاپیکو و نوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند. فولاد  روز سه‌شنبه هم در صدر جدول بیشترین خروج پول حقیقی قرار داشت و فملی و نوری پائین‌تر از آن قرار گرفتند. در آخرین روز کاری هفته نیز میدکو، سمگا و فملی بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند.  

کاهش ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در پایان هفته اخیر شاهد چهارمین روز متوالی ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه 77 میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شد اما روز یکشنبه 29 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌های قابل معامله درآمد ثابت شد. دوشنبه 226 میلیارد تومان و روز سه‌شنبه 141 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته 259 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

در مجموع این هفته 578 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 115 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است که نسبت به هفته قبل 15 درصد کمتر شده است.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید