پیش بینی بازارهای 5 بهمن 1400

قیمت خودرو منتظر توافق در وین /رکود در بازار مسکن

کدخبر: ۴۷۱۳۱۲
اقتصادنیوز: بازارهای دلار، سکه، مسکن، خودرو و بورس چشم به مذاکرات وین دوخته اند و تحرکات افزایشی یا کاهشی خاصی مشهود نیست.
قیمت خودرو منتظر توافق در وین /رکود در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز بازارها اگرچه در نوسان محدودی دنبال شدند اما در بازار ارز قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان وارد شد. 

بازار ارز و سکه | سکه و دلار در مسیر صعود؟

قیمت دلار روز گذشته با سیگنال وین با افزایش دوباره در محدوده کانالی 28 هزار تومان قرار گرفت. در قیمت های پشت خط بازار ارز، قیمت دلار با افزایش و صعود از کانال 27 هزار تومان به کانال 28 هزار تومان رسید و حتی به محدوده بالای نیمه کانالی هم در تابلوی ارز دیده شد اما در نیمه ابتدایی کانال 28 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. قیمت سکه نیز و درهم نیز مسیر افزایشی به خود گرفت و سکه هم حباب مثبت گرفت. به نظر میرسد معاملات روز سه شنبه هم در همین دایره حرکت روبه جلوی محدودی را به ثبت برساند.

بمب خبری جدید برای رمزارز شیبا اینو

 

 

بازار سهام | سیر نزولی عدد شاخص کل بورس

در بازار سهام معاملات بورس و فرابورس با تداوم سیر نزولی قیمت ها دنبال شد. به نظر می رسد معاملات روز سه شنبه در همان کانال نزولی دنبال و معاملات تغییری نداشته باشد. شاخص کل بورس در کانال 1.2 میلیون واحددر آستانه ورود به کف این کانال است و در صورت تداوم همین شرایط که نشانه های آن در بازار روز دوشنبه معلوم و مشخص بود، شاخص کل بورس در آستانه ورود به کانال پایین تر 1.1 میلیون واحد خواهد بود. 

بازار خودرو | قیمت خودرو ریزش می کند؟

براساس گفته بنگاهداران قیمت خودرو تنها در صورتی که تورم مهار شود، می تواند سیر نزولی بیابد. با توجه به سیگنال های ارسالی و مثبت از وین انتظار می رود در صورتی که دو طرف به توافق برسند، احتمال ریزش قیمت ها ممکن و محتمل است. با توجه به اینکه بازار خودرو برای محصولات پرتیراژ سایپا و ایران خودرو ثابت بود، هیچ گونه خریدار فعالی در بازار وجود ندارد. در تازه ترین رویداد، فروش فوق العاده ایران خودرو با تحویل سه ماهه در سه نوع خودرو از فردا (5 بهمن) آغاز و تا پنج شنبه (7 بهمن) ادامه دارد.

بازار مسکن | قیمت مسکن در تب و تاب

گزارش های جسته و گریخته از بازار مسکن، حکایت از این دارد که قیمت ها جسته و خیز و حرکت آرام روبه بالایی داشته است اما با این وصف حجم معاملات چندان مطلوب نبوده و به گفته فعالان مسکن هنوز شرایط رکودی در بازار مسکن حاکم است، اگرچه همسو با نشانه های مثبت همچنان موقعیت های رکودی در بازار مشهود است. 

بازار ارز دیجیتال | موج فشار در بازار رمز ارزها

در بازار رمز ارزها، عصر دیروز فشار عجیبی از سوی فروشندگان روی بازار رمز ارزها وارد آمد. قیمت اتریوم نیز با ریزش دیروز با افت 31 درصدی هفتگی مواجه شد و در محدوده 2200 دلاری قرار گرفت.

خرس‌ها همچنان کنترل کامل بازار ارزهای دیجیتال را در 24 ژانویه در دست داشتند و با شوک بسیاری، توانستند قیمت بیت کوین (BTC) را در ساعات اولیه معاملات به 32هزار و 967 دلار کاهش دهند.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که سطح 36هزار دلار در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه تحت تأثیر قرار گرفت و منجر به فروش شد که قبل از ورود خریداران ، به زیر 33هزار دلار کاهش یافت اما اکنون دوباره در کانال ۳۶هزار دلار قرار گرفته است.

اما با وجود نگرانی ها در مورد دستورالعمل سیاست جدید فدرال رزرو بر سهام و بازارهای ارزهای دیجیتال، معامله گران شروع به ارزیابی زمان مناسب برای ورود طولانی مدت در بیت کوین کرده اند.

در ایران محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه هم در صحبت هایی، گفته است: نگران هستم در آینده، رمزارزها برای دولت و مردم مشکل ایجاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید