کدام سهم های بورس بیشترین بازدهی را داشتند؟

معامله کم سابقه در بورس /حقیقی ها بی‌اعتمادند

کدخبر: ۴۶۳۱۹۵
اقتصادنیوز: معاملات امروز بورس اگرچه متفاوت از روز گذشته مثبت دنبال شد اما همچنان شکننده ارزیابی می شود.
معامله کم سابقه در بورس /حقیقی ها بی‌اعتمادند

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در حالی امروز 29 آذرماه 1400، با توان روبه جلوی شاخص ها دنبال شد که بورس با وجود ثبت برخی سیگنال ها، همچنان شکننده ارزیابی می شود. 

خلاصه عملکرد بورس امروز

بدین ترتیب در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افزایش 9.8 هزار واحدی (معادل 0.76 درصدی) در نقطه 1.301 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 406 واحدی (معادل 0.12 درصد) در نقطه 343.9 هزار واحد ایستاد. ارزش کل معاملات بازار سهام هم امروز 119 هزار میلیارد تومان بود. سهم معاملات خُرد 2.87 هزار میلیارد تومان بود. در ادامه دوشنبه سوری های بانک مرکزی، امروز 119 همت (ناقابل 4 میلیارد دلار) ارزش معاملات داشتیم که 97 درصد آن مربوط به اوراق و صندوقهای درآمدثابت بود. این عدد طی 30 سال اخیر بی سابقه بود.

نمادهای اثرگذار بر رشد شاخص کل بورس

فولاد و پارسان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و البته فارس، وبملت و کگل نیز جزو دیگر نمادهایی بود که در رشد شاخص کل بورس تاثیر داشتند.

در فرابورس هم زاگرس، سمگا، مادیرا و دماوند مانع از رشد شاخص کل فرابورس شدندو شاخص کل فرابورس در پایان معاملات با کاهش 9 واحدی در نقطه 18.4 هزار واحد ایستاد.

مثبت شدن تراز پول حقیقی های بازار سهام

تراز پول حقیقی ها هم امروز مثبت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها 260.6 میلیارد تومان پول از بازار سهام و 14.36 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند.

حقیقی ها البته 28.2 میلیارد تومان پول در نماد توسن وارد بازار کردند و 23.5 میلیارد تومان پول از نماد بپاس خارج کردند. این در حالی بود که حقیقی ها 8.7 میلیارد تومان در شپدیس، 8.3 میلیارد تومان در پالایش، 8.2 میلیارد تومان در های وب و 8 میلیارد تومان در شپاکسا وارد بازار کردند. در همین حال حقیقی ها، 11.7 میلیارد تومان در تپکو، 11.1 میلیارد تومان در خودرو، 10 میلیارد تومان در وغدیر و 9 میلیارد تومان در برکت پول از بازار سهام خارج کردند.

حقوقی ها هم در نمادهای خودرویی (خودور و خساپا) و بانکی (وپارس و وبملت) بیشترین موقعیت خرید را ایجاد کردند. این در حالی بود که استراتژی فروش حقوقی ها در صندوق ها و حق تقدم ها دنبال شد.

سرانه معامله حقیقی ها هم در یک وضعیت جالبی با هم برابر شدند؛ بدین ترتیب سرانه خرید و فروش حقیقی ها در عدد 14 میلیون تومان ایستاد.

ارزش صف های خرید و فروش بورس امروز

ارزش صف های خرید هم از 309 میلیارد تومان به 206.4 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 443.1 میلیارد تومان به 588 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (71 نماد) در برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (107 نماد) بود. شکاف صف های خرید و فروش متناسب بود و البته نسبت به روز گذشته بیشتر شد. 

کدام سهم ها بیشترین بازدهی را داشتند

بیشترین بازدهی امروز را در معاملات بورس، وبملت با 4.99 درصد به ثبت رساند. بیشترین کاهش قیمت هم در نماد خنصیر با 5 درصد روبه رو بود. بیشترین حجم معاملات امروز را نمادهای بانکی (وتجارت، وبصادر) و خودرویی (خودرو، خساپا) به ثبت رساندند. در این میان بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای کبورس، کالا، برکت، خودرو و وکار بود.

در فرابورس هم افرا با 5 درصد بیشترین بازدهی را به ثبت رساند. حسیر هم البته با بیشترین کاهش قیمت روبه رو بود. بیشترین حجم معاملات امروز را هم کرمان و اوراق مرابحه و اخزاها به ثبت رساندند. بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس هم برای نمادهای زاگرس، سمگا، مادیرا، دماوند و مارون بود. 

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد توسن با 14 درصد بود. توسن در معاملات امروز با بازدهی 5 درصدی روبه رو بود و البته معاملات امروز با صف های خرید 4.1 میلیون سهمی مواجه شد.

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید