پیش بینی بازارها 17 آذر 1400

قیمت دلار رام می شود؟ /خبرهای خوب از بازار مسکن

کدخبر: ۴۶۰۲۰۰
اقتصادنیوز: بازارها نسبت به افزایش پیش بینی ناپذیری های ناشی از موج های پی در پی دلار نگران هستند.
قیمت دلار رام می شود؟ /خبرهای خوب از بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان در شرایط سردرگمی و انتظار به سر می برند. برخی از بازارها نیز با افزایش تردید و پیش بینی ناپذیری ناشی از موج های رشد پیاپی در دلار نسبت به دورنمای بازارها نگران هستند.

بازگشت خرس های بیت کوین/ رشد انفجاری رمزارز تزوس در روز سقوط بازار

بازار ارز | سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

روز گذشته در بازار ارز قیمت دلار با یک حرکت روبه جلو دنبال شد و قیمت دلار تا کانال 31 هزار تومان هم رفت و حتی برخی نرخ های 32 هزار تومان را هم مطرح کردند اما آنچه در عمل در معاملات در بازار در جریان بود، معاملات دلار با قیمت نزدیک 31 هزار تومان بود.

روز سه شنبه رئیس کل بانک مرکزی در بازدید سرزده از صرافی های میدان فردوسی تاکید کرد عرضه ارز از تقاضا بیشتر است و وعده داد همه نیازهای بازار را تامین کند. البته علی صالح آبادی از ایجاد سامانه ای در قالب بازار متشکل ارزی خبر داد که نیازهای خرد ارزی عموم مردم به واسطه آن سامانه رفع می شود.

بازار سهام | سیگنال های منفی به بورس

معاملات روز چهارشنبه به احتمال قوی با همان الگوی مشابه روزهای گذشته در نوسان محدود دنبال شود. البته با سیگنالی منفی از تحریم های جدید امریکا و عدم تواق طرفین بر سر مذاکرات برجامی وین به نظر می رسد خریداران با تردید بیشتری معاملات را دنبال می کند و به دلیل پیش بینی ناپذیری اقتصاد ایران با ابهام و سردرگمی معاملات را پشت سر می گذارند.

بازار خودرو | خودرو همچنان هماهنگ با دلار

در بازار خودرو، برخی از محصولات سایپا رشد اندکی داشت و البته برخی از محصولات این خودروساز تغییری نکرد. ایران خودرو هم همانند سایپا با رشد اندکی قیمت خودرو در برخی محصولات روبه رو بود. این در حالی است که قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار در نوسان بود. قیمت خودرو در چند روز گذشته شاهد رشدهای عجیب و غریب در بازار خودرو بود. 

بازار مسکن | منتظر خبرهای خوب مسکن باشیم

هزینه وام مسکن در روز های اخیر مسیری صعوی داشته و همواره رکوردزنی های خود را تداوم بخشیده است. طبق آمارها اکنون این رقم از مرز 41 میلیون تومان برای متاهلین عبور کرده و سطوح جدیدی را ثبت کرده اما هنوز با سطوح به ثبت رسیده در ابتدای مهر ماه سال گذشته فاصله زیادی دارد. در مهمترین رویداد روز گذشته، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته است: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید

بازار ارز دیجیتال | موتور رمز ارزها دوباره روشن شد؟

بیت کوین رمزارز شماره یک بازار دیروز بار دیگر به مدار صعود بازگشت. بیت کوین که روز شنبه با سقوط 16 هزار دلاری به 42 هزار دلار رسید، با تلاش برای بازیابی سطوح از دست رفته به کانال 50 هزار دلاری صعود کرد اما خرس های بازار اجازه عبور از این سطح مهم حمایتی را ندادند و بیت کوین دوباره به سطح 47 هزار دلار سقوط کرد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین در کانال 52 هزار دلاری است.BTC/USD  به سود یک شبه خود در وال استریت می افزاید، اما بسیاری از تحلیل‌گران همچنان روی یک سقوط آزاد دیگر شرط بندی می کنند. ارزش بیت کوین یک شبه تقریباً 6 درصد افزایش یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید