فعالان و معامله گران بازار سهام درباره روند بورس چه می‌گویند؟

پیش بینی بورس از نگاه بورس‌بازها

کدخبر: ۴۲۸۳۶۷
اغلب فعالان بورس روند بازار پس از تعطیلات 6 روزه را مثبت پیش بینی می‎‌کنند.
پیش بینی بورس از نگاه بورس‌بازها

به گزارش اقتصادنیوز ، عمده ناظران و فعالان بازار سهام انتظار دارند بورس پس از تعطیلات 6 روزه روند صعودی داشته باشد. بورس بازهای فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند با بازگشت بسیاری از شرکت‌ها از مجامع سالیانه ارزش معاملات خرد افزایش خواهد داشت و بازار -دست کم در ابتدای معاملات- روند مثبتی خواهد داشت. 

بازار پس از برگزاری مجامع

انتشار گزارش‌های مالی و برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها بر روند تغییرات قیمت سهام آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. در یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها یه دلیل روند رو به رشد تورم و افزایش قیمت دلار افزایش درآمد داشتند و بسیاری نیز توانستند سود عملیاتی را نیز افزایش دهند، بنابراین سودهای تقسیمی خوبی را به سهام‌داران خود دادند. از این رو فعالان بازار معتقدند بازار سهام برای سهام داران خرد جذاب‌تر می‌شود و با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

عرضه و تقاضای بازار

در آخرین روز کاری بازار سهام ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 27 درصد رشد کرد و در رقم 356 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 441 میلیارد تومان شد. همچنین در هفته گذشته میانگین ارزش صف‌های خرید پایانی بازار 11 درصد افزایش یافت و ارزش صف‌های فروش افت 22 درصدی داشت. از این رو با توجه به بهبود تقاضای بازار و طویل شدن صفوف خرید در هفته گذشته -خصوصا در روز دوشنبه- بسیاری از فعالان بازار در انتظار انتقال تقاضای بازار به معاملات دوشنبه 4 مرداد هستند.  

تکنیکالیست‌ها چه می‌گویند؟

تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بعد از شکسته شدن یک سطح مقاومت مهم، معمولا شاخص افت می‌کند و سپس روند صعودی پیدا می‌کند. بنابراین تکنیکالیست‌ها می‌گویند بازار در روز دوشنبه با روندی مثبت کار خود را آغاز کند اما با توجه به قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومت عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.

از سویی دیگر گروهی از فعالان بازار معتقدند با توجه به برگزاری مجامع سالیانه و تقسیم سود شرکت‌ها، قیمت بسیاری از سهم‌های بازار به سطوح ارزنده‌ای رسیده و برای سهام داران و معامله‌گران جذاب شده است و شاخص کل توان شکستن سطح مقاومت یک میلیون و 312 هزار واحد را خواهد داشت. 

stock

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید