«شستا»؛ صدرنشین جدول معاملات بازار سهام امروز؛

پایانِ سبز هفته پرنوسان بورس

کدخبر: ۳۷۵۳۳۱
شاخص کل بورس در روز چهارشنبه 10 هزار واحد رشد کرد تا هفته پرنوسان را صعودی به پایان ببرد.
پایانِ سبز هفته پرنوسان بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در روزی که وجود مازاد عرضه در شروع معاملات، شاخص کل را در نیم ساعت ابتدایی نزولی کرده بود، در 3 ساعت بعدی شاخص کل روندی صعودی داشت. در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید به 2 هزار و 65 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم طی هفته گذشته بود. همچنین رقم مازاد تقاضای بازار به سطح قابل توجهی رسید، به طوری که ارزش صف‌های خرید هزار و 230 میلیارد تومان بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود.

شروع نزولی و پایان صعودی

در پیش گشایش بورس، تعداد نمادهای صف فروش 230 نماد بود و 226 نماد صف خرید داشتند. نمادهای کگهر، غگیلا و زفکا بیشترین صف خرید را داشتند و در سوی دیگر بازار، نمادهای ثغرب، فولای و بزاگرس بیشترین صف فروش را در پیش گشایش داشتند.

در شروع معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 241 میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش 918 میلیارد تومان بود. به طوری که 15 درصد بازار صف خرید و 13 درصد نمادهای بازار صف فروش داشتند. وتوکا، کگهر و کماسه بیشترین صف خرید را داشتند و بیشترین ارزش صف‌های فروش به نمادهای وملی، شستا و ثغرب اختصاص داشت.

تحت تاثیر صف‌های فروش، در 30 دقیقه ابتدایی شاخص کل بورس تهران 7 هزار واحد کاهش داشت و به یک میلیون و 350 هزار واحد رسید. اما پس از آن بر تقاضای بازار افزوده شد و شاخص به سمت بالا تغییر جهت داد. و در پایان معاملات 10 هزار واحد بالا‌تر از رقم روز گذشته ایستاد.

روز سبزپوشی تابلوی بورس

در پایان معاملات ‌چهارشنبه بازار سهام، تعداد شرکت‌هایی که رشد قیمت داشتند دو برابر تعداد شرکت‌هایی بود که قیمت بازار آن‌ها کاهش یافت. 312 نماد رشد قیمت داشتند که 216 نماد بورسی و 96 نماد فرابورسی بودند. همچنین 152 نماد کاهش قیمت داشتند که 116 نماد بورسی و 36 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند تا شاخص کل بورس تهران 10 هزار واحد صعود کند و در رقم یک میلیون و 367 هزار واحد بایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 551 واحد رشد کرد و به رقم 395 هزار و 128 واحد رسید. شاخص کل فرابورس هم 252 واحد بالا آمد به 16 هزار و 951 واحد رسید.

امروز در بین شرکت‌هایی که بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشتند، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) 2 هزار و 615 واحد شاخص کل را پایین کشید و در مقابل، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (فولاد مبارکه) نمادهای سبزرنگ بازار بودند که بیش از 2 هزار و 500 واحد شاخص را بالا کشیدند. 

روند شاخص بورس

رشد ارزش معاملات بورس

در معاملات روز چهارشنبه، معاملات کل بازار سهام در سطح 28 هزار میلیارد تومان باقی ماند و با افزایش اندکی نسبت به دیروز ارزشی معادل 28 هزار و 89 میلیارد تومان داشت. که بالاترین رقم از ابتدای پائیز تا به امروز است. بر خلاف ارزش معاملات کل، ارزش معاملات خرد بورس به روند نزولی خود ادامه داد و با کاهش 19 درصدی، به رقم 17 هزار و 541 میلیارد تومان رسید.

رشد تقاضای بازار

در طی معاملات روز چهارشنبه تقاضای کل بیشتر از عرضه‌ها بود‌. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 66 درصد افزایش یافت و به رقم 2 هزار و 65 میلیارد تومان بالغ شد. ارزش صف‌های فروش با کاهش 44 درصدی به رقم 835 میلیارد تومان رسید.

شستا صدرنشین جدول ارزش معاملات

در معاملات روز چهارشنبه، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بالاترین ارزش معاملات روز را داشت که ارزش معاملات آن هزار و 632 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، سهام شرکت پالایش نفت اصفهان (با نماد معاملاتی شپنا) بیشترین ارزش معاملات را داشت. بانک تجارت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، ایران خودرو و شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد معاملاتی فملی) در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بانک تجارت در صدر جدول حجم معاملات

بیشترین حجم معاملات بازار نیز به بانک تجارت (با نماد معاملاتی وتجارت) اختصاص داشت که تعداد 2 میلیارد و 227 میلیون و 810 هزار و 826 سهم این شرکت معامله شد. پس از بانک تجارت، سایپا (با نماد معاملاتی خساپا) بیشترین حجم معاملات را داشت. ایران خودرو در رتبه سوم بود و وبصادر (بانک صادرات) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

روند شاخص بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید