ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها اظهار کرد: قیمت تخم مرغ  درب مرغداری از کیلویی ۷ هزار و ۱۰۰ تومان به ۵ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافته است. در میادین هم قیمت به همین صورت است و در صورت گران بودن، بار را تحویل نمی گیرند.

وی افزود: با وجود اینکه مرغداری‌ها دچار مشکل هستند و با تلفات شدید مواجه شده اند اما به دستور تعزیرات مرغ باید به این قیمت به فروش برسد.

نبی‌پور در رابطه با مشکلات مرغداران خاطر نشان کرد: مشکل مرغداران و ورشکستگی آنها به خاطر بیماری آنفولانزا است. زمانی که مرغ‌های یک مرغداری معدوم شود عملا مرغداری از رده خارج می‌شود. مسئولان باید به فکر رفع این بیماری باشند تا مرغداری‌ها بتوانند دوباره فعالیت کنند.

وی با اشاره به عدم پرداخت خسارت از سوی دولت تصریح کرد: ما هنوز هیچ تسهیلات دولتی دریافت نکرده‌ایم و خسارتی هم از سوی دولت پرداخت نشده است. از تصویب تا پرداخت خسارت یک پروسه طولانی وجود دارد اما در جلسه هفته گذشته اعلام شد ۱۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر باید پرداخت شود.

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در رابطه با خسارت وارده به واحد تولیدی خود عنوان کرد: در واحد تولید خود ما هم تا هفته گذشته ۲۶۰ هزار عدد مرغ معدوم شد که خسارت بالایی بود.

نبی پور در پایان گفت: دولت نباید در خصوص قیمت تخم مرغ به تولید کنندگان فشار بیاورد. قیمت تخم مرغ اگر بالاتر  برود باعث می‌شود تولید کنندگان به تولید ادامه دهند اما اگر برای کنترل دستوری قیمت، فشار بیاورند، اوضاع بدتر می شود و دو طرف ضرر می‌کنند.  قیمت ۵ هزار و ۳۰۰ برای وارد کننده هم صرف نمی‌کند و متضرر خواهد شد. برای وارد کننده بیشتر از ۶ هزار تومان تمام شده است و این امر باعث می‌شود وارد کننده هم دیگر تخم مرغ وارد نکند و دوباره قیمت آن بالا می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.