استقبال بخش خصوصی گرگان از راه‌‌‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون

یوسفی گفت: به دلیل همسایگی با کشورهای آسیای میانه در یک نقطه استراتژیک قرار داریم و کریدور شرق خزر که از استان گلستان عبور می‌کند امن‌‌‌ترین کریدور کشور است که می‌تواند نقش کلیدی را در صادرات و واردات کالا ایفا کند. وی یاد‌آور شد: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی که از سال‌ها پیش به دنبال ایجاد این منطقه آزاد بود امروز اعلام می‌کند از همه توان خود برای پیشبرد اهداف منطقه آزاد استفاده خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی گرگان در کنار اعضا و مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌‌‌برون برای پیگیری عملیاتی شدن این طرح مهم خواهد بود. وی افزود: در کنار مسوولان ذی‌ربط، اتاق در سطح ملی هم پیگیری زیادی را جهت به ثمر نشستن این مگا‌پروژه انجام داده است. یوسفی همچنین تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌‌‌های مهم مثل آب، برق و گاز منطقه آزاد نیاز به تسریع دارد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز گفت: بدون شک با ایجاد زیرساخت‌‌‌های مناسب و راه‌‌‌اندازی این منطقه، تجارت استان گلستان با کشورهای آسیای میانه و اوراسیا افزایش چشمگیری خواهد یافت. عبدالملکی افزود: یک‌سوم کل صادرات کشور نیز از طریق مناطق آزاد کشور ترانزیت می‌‌‌شوند که تجارت ۱۸ میلیارد دلاری را در بر دارد. حجت‌‌‌الله عبدالملکی اظهار کرد: ۹۴ منطقه آزاد و ویژه مصوب در کشور وجود دارد و ۶ ماموریت شامل جهش تولید، افزایش صادرات، تامین نیازهای کشور، تامین منابع از خارج کشور، انتقال فناوری و عمران و آبادانی است.  عبدالملکی راه‌‌‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌‌‌برون را به عنوان نهمین منطقه آزاد تجاری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: این منطقه متعلق به کل کشور بوده ولی نخستین نفع آن برای استان گلستان است.

استاندار گلستان نیز گفت: گلستان در تمامی زمینه‌‌‌ها با قدرت به سمت رشد متوازن و همه‌جانبه در حرکت است و بر اساس آمارها مسیر گلستان مسیر پیشرفت و توسعه است. علی‌‌‌محمد زنگانه در مراسم معارفه اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌‌‌برون که با حضور حجت‌‌‌الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان جزو سه استانی است که در کنار استان سمنان و قم بین استان‌‌‌های کشور رشد متوازن و مثبت در بخش‌‌‌های صنعت و معدن، خدمات و کشاورزی داشته است. زنگانه اظهار کرد: هزینه  مجموعه طرح‌‌‌های عمرانی و اقتصادی که در دولت سیزدهم در استان گلستان افتتاح شده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده عدد ۱۲۰ همت را رد کرده و استان گلستان به سرعت به سمت اهداف ترسیم شده در حال حرکت است. بر اساس این گزارش، منطقه آزاد اینچه برون دارای ۴۲ کیلومتر طول، ۳ کیلومتر عرض و ۱۲‌هزار هکتار مساحت است.