ثبت 80درصدی پایداری در تامین برق پارس جنوبی

وی افزود: پارسال و به‌ویژه ماه‌‌‌های نخست سال‌جاری اقدامات و دستاوردهای بسیار شاخص و ماندگاری در جهت پایداری برق پالایشگاه‌‌‌های این مجموعه به ثبت رسیده و به همین منظور تاکنون پایداری ۸۰ درصدی حاصل شده است. حق‌‌‌بین یادآور شد: راه‌‌‌اندازی مرکز دیسپاچینگ برق یکی از اولویت‌‌‌های نخست مجتمع گاز پارس جنوبی است و پیاده‌سازی و اجرایی شدن این مرکز، حرکتی همسو با پایداری برق این مجموعه خواهد بود. مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت اظهار کرد: در سایه دانش بومی و استفاده از توان سازندگان داخلی و دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها اقدامات شاخصی در نیروگاه برق بعثت به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تامین‌کننده برق مجتمع انجام شده و این نیروگاه اکنون یکی از مراکز بزرگ تامین برق پالایشگاه‌‌‌های مستقر در سایت یکم و دوم مجتمع است. وی گفت: طرح‌‌‌های کلیدی در این مجموعه در حال اجراست که با تکمیل و بهره‌‌‌برداری از این طرح‌‌‌ها به پایداری ۱۰۰درصدی در تامین برق مجتمع گاز پارس جنوبی خواهیم رسید.

حق‌‌‌بین تصریح کرد: علاوه بر پایداری برق در پالایشگاه‌‌‌های پارس جنوبی، ظرفیت و توانایی ارسال برق به شبکه‌‌‌ سراسری کشور نیز وجود دارد و در زمان اوج مصرف برق و ناترازی در تامین برق مناطق پیرامونی پارس جنوبی اقدامی موثر در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی محقق می‌شود. مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت یادآور شد: در سایه تعامل و کارگروهی و تکیه بر توان و دانش بومی برنامه‌‌‌های کلیدی از ابتدای سال گذشته در حوزه پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در دست اجراست و این برنامه‌‌‌ها در سال‌جاری نیز با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

حق‌‌‌بین به فصل انجام عملیات تعمیرات اساسی سال‌جاری و تولید ۷۵درصدی گاز در این مجموعه اشاره کرد و گفت: انجام عملیات تعمیرات اساسی منظم و نوآورانه با تکیه بر توان و دانش کارکنان و متخصصان این مجموعه یکی از اقدامات مهم پدافند غیرعامل است و بر همین اساس طرح‌هایی که در این مرکز مهم تولید گاز کشور در حال انجام است از طرح‌‌‌های حیاتی کشور محسوب شده و می‌تواند در پایداری امنیت ملی کشور، رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی نقش‌‌‌آفرین باشد.