«کلر»: کلر پارس اعلام کرد، با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۷بهمن ۱۴۰۱ و به‌استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۶خرداد ۱۴۰۰ جلسه هیات‌مدیره به‌منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۳۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به مبلغ ۶۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل صرف سهام در روز پنج‌شنبه مورخ ۲۷بهمن ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

«شتهران»: شرکت داروسازی تهران‌شیمی اعلام کرد با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۷آذر ۱۴۰۱ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴دی ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به مبلغ ۱۵۶میلیارد تومان از محل سود انباشته در تاریخ ۴بهمن ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«فولای»: شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد اعلام کرد با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۷آذر ۱۴۰۱ براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۲دی ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۶میلیارد تومان به مبلغ ۱۱۲میلیارد تومان از محل سود انباشته در تاریخ ۱۶بهمن ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«وپاسار»: بانک پاسارگاد در نظر دارد سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به میزان ۸۲/ ۰درصد را از طریق مزایده عمومی واگذار کند. تاریخ برگزاری مزایده، ۱۷بهمن ۱۴۰۱ بوده و مبلغ پیشنهادی برای هر سهم، ۸۵۰تومان است. همچنین این شرکت اعلام کرد، پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۹دی ۱۴۰۰ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از مبلغ ۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۳۵هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به‌منظور تقویت ساختار مالی در نتیجه بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف اعطای تسهیلات، ارتقای رتبه بانک در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و بهبود نسبت‌های مالی، هیات‌مدیره در نظر دارد نسبت به اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۳هزار میلیارد تومان به مبلغ ۲۱هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور تقویت ساختار مالی در نتیجه بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف اعطای تسهیلات، ارتقای رتبه بانک در رتبه‌بندی بین‌المللی و بهبود نسبت‌های مالی اقدام کند. افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب هیات‌مدیره است و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

«وثخوز»: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، از واگذاری سهام از طریق کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار به صورت نقدی خبر داد. شرکت واگذارشده، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و قیمت واگذاری هر سهم، ۱۶۴تومان است. جمع مبلغ معامله هم ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

«شیراز»: شرکت پتروشیمی شیراز از شروع فعالیت مجدد خود از تاریخ ۱۷بهمن ۱۴۰۱ خبر داد. واحد متانول این شرکت در مدار تولید قرار گرفته و شروع به کار سایر واحدهای تولیدی نیز ۲۳دی ۱۴۰۱ بوده است.

«فاراک»: شرکت ماشین‌سازی اراک از انعقاد قرارداد مهم به‌منظور تامین ظروف تحت فشار خبر داد که طرف قرارداد شرکت فرادست انرژی فلات است. همچنین مطابق اطلاعیه شرکت مبلغ این قرارداد، ۱۸۸میلیارد تومان اعلام شده است که ۳۰درصد از مبلغ کل، به‌عنوان پیش‌‌‌پرداخت تسویه خواهد شد. مبلغ ارزی این قرارداد نزدیک به ۶میلیون یورو بوده و قیمت یوروی ۳۱هزار و ۵۰۰تومان سامانه سنا مبنای محاسبات قرار گرفته است. مدت زمان اجرای قرارداد نیز ۱۸ماه است.

«ولغدر»: شرکت لیزینگ‌خودروی غدیر از توثیق یا فک رهن ساختمان دفتر مرکزی در خیابان میرعماد خبر داد. ارزش دفتری این دارایی، نزدیک به ۴۴میلیارد تومان بوده و ارزش وثیقه نیز ۸۵میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

«زشریف»: شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد مناقصه‌‌‌ای را با موضوع احداث کارخانه تولید فرآورده‌‌‌های پودر شیر، کره و خامه پاستوریزه برگزار می‌کند. این شرکت، در نظر دارد به‌منظور تولید فرآورده‌های پودری شیر (شیرخشک، پودر آب پنیر و..)، کره پاستوریزه و خامه پاستوریزه با ظرفیت دریافت روزانه ۴۰۰تن شیرخام و تولید فرآورده‌‌‌های پودری به حجم تقریبی روزانه ۴۰تن فرآورده‌های پودر شیر و ۷۰تن خامه و کره پاستوریزه، کارخانه‌ای را احداث کند.

«تنوین»: شرکت تامین سرمایه نوین، از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و معرفی به خریدار حق‌تقدم سهام موسسه اعتباری ملل خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد، ۱۶بهمن ۱۴۰۱ بوده و مبلغ تعهد ۳۰۰میلیارد تومان است. کارمزد تعهد پذیره‌نویسی هم مبلغ ۲۰۰میلیون تومان است که همزمان با ایفای تعهدات شناسایی می‌شود و کارمزد تعهد معرفی به خریدار ۳/ ۲درصد از مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان برای هر ماه نگهداری است.

«دی»: بانک‌دی از برگزاری مزایده عمومی املاک تملیکی و مازاد خود خبر داد. تاریخ برگزاری این مزایده، ۲۶بهمن ۱۴۰۱ است.

«خبهمن»: گروه بهمن، پیرو اخبار منتشرشده در پایگاه خبری شورای رقابت مبنی بر تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری به استحضار می‌رساند، درخصوص افشای آثار مالی مصوبه پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت مبنی بر تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری بر عملکرد سال‌جاری، شرکت گروه بهمن اعتقاد دارد مصوبه مذکور نافی سایر قوانین جاری کشور درخصوص کالاهای پذیرفته‌شده در بورس‌کالاست، بنابراین قصد پیگیری موضوع از طریق مجاری قانونی را دارد. ضمنا برنامه فروش سال ۱۴۰۱ شرکت فرعی بهمن‌موتور ازطریق بورس‌کالا و سایر روش‌ها صورت پذیرفته است و این مصوبه تاثیری بر عملکرد سال‌جاری این شرکت نخواهد داشت. لازم به ذکر است درصورتی که به هردلیلی اجرای این مصوبه الزامی شود، آثار مالی قابل‌توجه آن در روند مالی سال آتی، قابل بررسی است.