تامین سرمایه لوتوس نیز اعلام کرد، تعهدات جدیدی را درخصوص پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مرابحه شرکت سولیکو کاله پذیرفته است.

«چافست»: شرکت افست در خصوص صورت‌های مالی سه‌‌‌ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ به استحضار می‌‌‌رساند در این دوره به سبب اقدامات بهینه مدیریت وقت، میزان توقف تولید را به دلیل فراهم‌کردن مواد اولیه تولیدی به حداقل رسانده‌ایم که این مهم کاهش هزینه‌‌‌های جذب‌نشده تولید و به‌تبع آن کاهش حدود سه‌برابر در سرفصل سایر هزینه‌‌‌های عملیاتی را نسبت به دوره مشابه سال قبل به دنبال داشته است.

بر این اساس تداوم میزان تولید و افزایش فروش محصولات در دوره مالی جاری سبب افزایش ۵۸درصدی درآمدهای عملیاتی شده و در دوره سه‌‌‌ماه جاری، افزایش ۵۹درصد در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی در مجموع موجب کاهش ۵۵ درصدی زیان عملیاتی شرکت افست نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.

«وآیند»: بانک‌آینده در خصوص صورت‌های مالی ۹‌‌‌ماه منتهی به ۳۰آذرماه به استحضار می‌‌‌رساند: افزایش هزینه سود سپرده‌‌‌ها در صورت‌های مالی ۹‌‌‌ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ نسبت به صورت‌های مالی ۶‌‌‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ متناسب با افزایش میزان و مدت منابع بانک برای دوره یادشده است.

در ضمن، افزایش هزینه‌‌‌های مذکور، نسبت به افزایش منابع بانک از شتاب کمتری برخوردار است. به عبارت روشن‌‌‌تر، با وجود افزایش حجم منابع، نرخ‌‌‌ بهای تمام‌‌‌شده پول، به دلیل کنترل هزینه سود سپرده‌‌‌ها، سیر صعودی نداشته است.

سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌‌‌های عملیاتی و خالص سایر درآمدها و هزینه‌‌‌ها مندرج در صورت‌های مالی ۹ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ در فرم صورت سود و زیان سامانه کدال، تجمیع شده است. افزایش هزینه‌‌‌های مالی در صورت‌های مالی میان‌‌‌دوره‌‌‌ای ۹‌‌‌ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ بابت هزینه تامین منابع از بازار بین‌‌‌بانکی است که این افزایش منابع متاثر از شرایط نقدینگی بانک در دوره مذکور است.

«خزر»: فنرسازی زر، در خصوص دلایل افزایش سود عملیاتی دوره منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل موارد زیر را اعلام کرد:  

افزایش مبلغ فروش مربوط به افزایش نرخ فروش هرکیلو محصول و همچنین افزایش تناژ فروش دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به شرح زیر است:

  افزایش ۵۷درصدی نرخ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل؛

  افزایش ۲۹درصدی تناژ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل.

بخشی از فروش از محل موجودی ابتدای دوره انبار محصول بوده که از بهای تمام‌‌‌شده کمتری نسبت به تولیدات سال‌جاری برخوردار است.

در کنار این موارد، این شرکت قراردادی را با موضوع فروش محصولات با یکی از شرکت‌های خارج از گروه سایپا انعقادکرده است. ارزش این قرارداد، ۷۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان و نحوه تسویه ۶۰روز پس از ارائه فاکتور است. این قرارداد شامل فروش دسته‌فنر شمش و سایر محصولات است.

 «لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، از پذیرش تعهد پذیره‌‌‌نویسی و بازارگردانی اوراق مرابحه شرکت سولیکو کاله خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد، ۱۲/ ۱۱/ ۱۴۰۱ و مبلغ تعهد ‌هزار میلیارد تومان بوده است.

این تعهدات شامل اوراق مرابحه شرکت سولیکوکاله، به مدت ۴۸ماه و نرخ ۱۸درصد سالانه و سررسید ۱۷/ ۱۱/ ۱۴۰۵ بوده و کارمزد تعهد پذیره‌نویسی، ۱۰میلیارد تومان و کارمزد بازارگردانی از سال اول تا سال چهارم جمعا ۲۰۰میلیارد تومان است.