«تاتمس»: کارخانجات صنعتی و تولید اتمسفر، در آبان ماه سال جاری، ۲۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به مهر ماه، با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.

«وسپهر»: شرکت سرمایه‌گذاری سپهر صادرات درباره افزایش سرمایه این شرکت اعلام کرده است، این افزایش سرمایه در دستور کار قرار داشته و این شرکت در حال آماده‌سازی اسناد و مدارک درخواستی جهت ارسال به سازمان بورس و اوراق بهادار برای صدور مجوز افزایش سرمایه بوده که به محض آماده شدن اطلاعات اقدامات لازم توسط این شرکت انجام خواهد شد.

«دی»: بیمه دی اعلام کرد از تاریخ گزارشگری قبلی تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. لذا نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضا و تغییرات روند بازار سرمایه و تصمیم سرمایه‌گذاران بوده است.

«ختوقا»: گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران دلیل افزایش سود خود را سود تقسیم‌شده در مجمع الکتریک خودرو شرق و تعدیل کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در اصفهان عنوان کرده است.

«ونیکی»: با توجه به مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، مورخ ۲۹/ ۰۴/ ۱۴۰۱ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ و با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۵/ ۰۹/ ۱۴۰۱ لغایت تاریخ ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«بوعلی»: پتروشیمی بوعلی سینا درباره تغییرات بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در صورت‌های مالی دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ اعلام کرد، با عنایت به افزایش میزان تولیدات شرکت در ۶ماهه گزارش این شرکت با بیش از ۱۱۶ درصد ظرفیت اسمی اقدام به تولید محصولات کرده است. این مهم منجر به ثبت مقدار فروش محصولات به میزان یک میلیون تن شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد کرده است. همچنین ارزش محصولات فروش رفته به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات معادل ۲۴هزار میلیارد تومان است که نسبت به دوره مشابه ۱۳۷ درصد رشد داشته است. افزایش در سایر درآمدهای عملیاتی شرکت نیز بابت سود و زیان حاصل از تسعیر دارایی‌های ارزی شرکت است.

«فاراک»: شرکت ماشین‌سازی اراک برنده مناقصه تامین اقلام برج و رآکتور و ظروف تحت فشار پروژه احداث پالایشگاه مهر خلیج‌فارس شرکت فرادست انرژی شده است. مبلغ مناقصه ۶ میلیون یورو بوده که با نرخ هر یورو ۲۸ هزار تومان به ریال تبدیل شده است. لازم به ذکر است مدت زمان اجرای آن ۱۶ ماه از زمان شروع قرارداد است و پس از ارائه تضمین بانکی انجام تعهدات نسبت به انعقاد قرارداد اقدام لازم به عمل می‌آید.

«قصفها»: شرکت قند اصفهان اعلام کرد، علت کاهش سود عملیاتی ناشی از کاهش کمی و کیفی چغندر پاییزه است که کمیت آن در نیمه دوم سال جبران خواهد شد. همچنین عدم تناسب افزایش نرخ خرید چغندر و افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به نرخ فروش شکر، باعث کاهش سود عملیاتی شده است و این موضوع به سایر تولیدات چغندری نیز تسری دارد.

«وصنا»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران از برگزاری مزایده ملک، املاک، اموال و تجهیزات واقع در استان تهران خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده، ۰۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ است.

«حپترو»: پیشنهاد مدیرعامل درباره افزایش سرمایه شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی، از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ۱۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی سهامداران مطرح و با توجه به موافقت سهامدار عمده و همچنین تعهد خرید کل سهام باقی‌مانده سهامداران اعضای هیات‌مدیره ضمن تصویب افزایش سرمایه برای اصلاح ساختار مالی و خرید تجهیزات مقرر کردند اقدامات لازم جهت تهیه گزارش توجیهی، فنی و اقتصادی مورد نظر جهت ارائه به سازمان بورس، حسابرس و بازرس قانونی شرکت صورت پذیرد.

«ولقمان»: سرمایه‌گذاری لقمان اعلام کرد این شرکت در تاریخ ۰۸/ ۰۹/ ۱۴۰۱ اقدام به خرید ۵۴ میلیون سهم شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران سمگا به مبلغ ۲۸میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کرده که مبلغ فوق بیش از ۵ درصد دارایی‌ها‌ی شرکت در سال مالی قبل است.

«پلاست»: شرکت کارخانجات تولیدی پلاستیران در نظر دارد یک دستگاه ماشین‌آلات تزریق پلاستیک هزار تن  را از طریق مناقصه عمومی خریداری کند. تاریخ شروع مناقصه، ۰۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ است.

«ومشان»: شرکت فنی و مهندسی مشانیر، پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری و سامانه کدال مبنی بر شفاف‌سازی قبلی اعلام کرد، در ادامه شفاف‌سازی مورخ ۲۷/ ۰۶/ ۱۴۰۱ درباره شرکت نیرو تابان مهر که حدود ۸/ ۲۰ درصد سهام آن شرکت در مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر است به اطلاع می‌رساند اقدامات مربوط به احداث نیروگاه با ظرفیت یک مگاوات در ساعت، حسب تصمیمات سهامداران آن شرکت از دستور کار خارج شده است.

«سممتاز»: شرکت سیمان ممتازان کرمان اعلام کرد درخواست پذیرش سهام شرکت در فرابورس ایران طی جلسه مورخ ۰۸/ ۰۹/ ۱۴۰۱ هیات پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت به عمل آمد. شایان ذکر است، مقرر شد قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های فرابورس و آغاز معاملات، اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارائه شود.

«ثشرق»: سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق دلیل افزایش ۳۴درصدی درآمدهای عملیاتی را ناشی از افزایش نرخ فروش واحدها و فروش زمین نارنج  عنوان کرد.

«دلر»: با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۶/ ۰۲/ ۱۴۰۱ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۶/ ۰۳/ ۱۴۰۱ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان به ۲۲۵ میلیارد تومان تعداد یک میلیارد سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۲۱ میلیون سهم ۱۰۰ تومانی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۰۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تا ۲۳/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.