به گزارش دنیای اقتصاد  سیدرضا مرتضوی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس منطقه ۶ سازمان بازرسی کُل کشور و بازرس کُل استان اصفهان افزود: از چند دهه پیش خطوط انتقال آب از اصفهان به سایر استان‌ها اجرا شد و همان دستوری که این طرح را مقرر کرد، آب جایگزین برای اصفهان را هم پیش بینی کرده بود؛ اما قسمت دوم پروژه اجرایی نشد. وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی از نظر سازمانی و ساختاری جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی دارد و نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای قوانین بر عهده این مجموعه گذاشته شده است که ماموریت بسیار مهمی است. مرتضوی ادامه داد: مجموعه بازرسی می‌تواند با نگاه خیرخواهانه و هشداردهنده خود در نحوه پیشبرد امور بر اساس اولویت‌های استان نقش‌آفرینی کند که البته تشخیص این موارد بسیار اهمیت دارد.

وی هشدار داد: در عین حال این مجموعه ممکن است با ورود نابهنگام یا تذکراتی از جنس ترس، نگرانی و دلهره در مجموعه مدیران و در برابر تحصیل موفقیت‌ها مانع ایجاد کند. استاندار اصفهان تصریح کرد: سازمان بازرسی می‌تواند با نگاه فرایندی خود، مسائلی که تصمیمات را زمینگیر کرده است، شناسایی کند و برای رفع آنها بکوشد. وی افزود: اینگونه مسائل می‌تواند در دستور کار ویژه اداره کل بازرسی استان قرار بگیرد و به مُطالبه چند دهه مردم اصفهان جامه عمل بپوشد. مرتضوی تاکید کرد: سازمان بازرسی با ضمیمه کردن نگاه و رویکرد پژوهشی و خیرخواهانه خود می‌تواند در بسیاری از موارد کارگشا باشد.

در این مراسم، حمید شاه محمدی بعنوان رییس منطقه ۶ سازمان بازرسی‌کُل کشور و بازرس کُل استان معرفی و از تلاش‌های سیدمحمد‌مهدی طباطبایی قدردانی شد. اصفهان مرکز منطقه ۶ بازرسی کشور است که شامل استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان است که بر این اساس برخی از اختیارات رئیس کل سازمان به مسوولان مناطق واگذار شده است.