عرضه  ۱۸۲ هزار خانه خالی در بازار مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از شناسایی ۱۲۰ هزار خانه خالی در دو سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و گفت: با پیامک های وزارت راه ۱۸۲ هزار خانه خالی نیز در بازار مسکن عرضه شد.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند شناسایی خانه‌های خالی و معرفی مالکان به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات، گفت: بر اساس تکلیف قانونی برای ساماندهی بازار مسکن، خانه‌های خالی از طریق الزام به ثبت مالکیت در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد.

خبر مرتبط
بازار مسکن عقب ماند/ تایم طلایی خرید مسکن !

اولین آمار ارائه شده از بازار ملک در سال جاری، توقف روند رشد قیمت و کاهش محسوس تقاضای سوداگری در این بازار را به تصویر کشید. کاهش سطح معاملات و ثبات قیمت‌ها نشان داد انتظارات افزایشی به طور محسوسی افت کرده و به اعتقاد کارشناسان، وضعیت موجود می‌تواند دست کم تا نیمه اول سال جاری ادامه پیدا کند.

نوروزی در خصوص روند شناسایی این واحدهای خالی افزود: با شناسایی اولیه از خانه‌های خالی ۹ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی شناسایی شده ارسال شد. همچنین با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد.

وی ادامه داد: با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد. راهکارهای اتخاذ شده توسط وزارت راه و شهرسازی منجر به آن شد تا ۱۸۲ هزار واحد مسکونی که در مرحله اول در سامانه املاک و اسکان خالی شناسایی شده بود به بازار مسکن در قالب اجاره و یا خرید عرضه شود.

این مسؤول تصریح کرد: اخذ مالیات توسط دولت با رویکرد تنظیم‌گری است نه درآمدزایی و با هدف مقابله با محتکران مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی خالی انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.