پروژه انتقال آب «کوهرنگ ۳» باید از سوی وزارت نیرو فعال‌ شود

محمد نورصالحی روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار‌کرد: به نظر می‌رسد وزارت نیرو این پروژه را فراموش کرده زیرا حدود ۲۰ سال از این طرح بزرگ و ملی که تونل آن ۶۵ کیلومتر طول دارد، می‌گذرد.

وی با اشاره به پیچیدگی پروژه از لحاظ زمین‌شناسی محل اجرا، تصریح کرد: اضافه شدن آب به زاینده رود از جمله دلایل بهره برداری از تونل سوم کوهرنگ است و پیش‌تر مقرر شده بود انتقال آب برای استان‌های یزد و کرمان از محل خروجی این تونل باشد، اما هم انتقال‌ها از زاینده رود در حال انجام است و هم این تونل آبی به زاینده رود نمی‌افزاید.

نورصالحی با اشاره به طی شدن مراحل قانونی طرح مورد نظر خاطرنشان کرد: بودجه‌های مختلفی در طول ادوار گذشته برای تونل پیش بینی شد، اما پروژه تا به امروز به بهره برداری نرسیده و مطالبه ما رسیدگی وزارتخانه به این موضوع است. وی با بیان اینکه آبیاری باغ‌های غرب استان و تخصیص ۲ نوبت سهم آب برای مادی‌های اصفهان در هفته‌های اخیر انجام شد، در عین حال افزود: جاری‌سازی دائم زاینده رود ضروری است. عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه رفع مشکلات زیست محیطی و فرونشست زمین در این خطه را مستلزم تخصیص حقابه اصفهان از زاینده رود دانست و اظهار‌کرد: اعضای شورای شهر باید برای استیفای حقوق مردم در این ارتباط بکوشند. مجید نادرالاصلی اضافه کرد: پیگیری موضوع آب در اصفهان به غیر از پیگیری شورا نیازمند مطالبه از مدیریت استان و نیز تامین منابع مالی از سوی شهرداری نیز هست.