اصفهان می‌تواند تبدیل به قطب دیجیتال کشور شود

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، امیررضا نقش در گفت‌وگو با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری اصفهان، افزود: گام نخست در این مسیر تامین و توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین دستگاهی است تا به هدف اصلی که قرار گرفتن استان به‌عنوان یکی از سه قطب مرکز داده کشور است، دست‌یابیم.

وی، رویکرد مدیریت استان را حمایت از صنعت دیجیتال و رشد اقتصادی در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: از همین رو دخالت بخش خصوصی و ایجاد هماهنگی میان نهادهای اجرایی ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها جهت پیشبرد طرح‌های توسعه اقتصاد دیجیتال در استان بهره‌مند شویم.

وی به نقش حضور نیروی انسانی ماهر در استان اشاره کرد و یادآور شد: مراکز آموزشی و پژوهشی بسیار قوی در استان وجود دارد که به‌خوبی نسل جوان را آموزش می‌دهند اما متاسفانه از ظرفیت نیروی انسانی جوان، متخصص و ماهر به‌درستی استفاده نمی‌شود.

به گفته وی، برای توسعه اقتصاد دیجیتال پیش از مصوبه هیات دولت، در استان اصفهان کار ویژه‌ای تعریف‌شده بود تا بتوانیم در این حوزه به‌طورجدی وارد شویم.

نقش بابیان اینکه زمینه‌های ورود بخش خصوصی استان به این حوزه آماده‌شده است، اضافه کرد: مدیریت استان ضمن تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش به دنبال ایجاد بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارایه به سرمایه‌گذاران است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: بدنه اجرایی را در مدیریت استان برای تحقق این هدف مهم فعال خواهیم کرد و به‌طورجدی نیز در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال ورود پیدا می‌کنیم.