چرا الهام‌بخشی بدون توجه به اصول و قواعد بی‌اثر است؟

الهام‌بخشی می‌تواند گمراه‌کننده باشد. الهام‌بخشی به این معناست که حسی را دریافت کنید و روی آن تمرکز ‌کنید. شما تکه‌های تصاویر زیبا را کنار هم قرار می‌دهید تا نهایتا تصویری از احساسی که در زندگی ترجیح می‌دهید داشته باشید را خلق کنید.

این در حالی است که رعایت اصول و قواعد خسته‌کننده هستند. آن‌ها انگیزه‌بخش نیستند. رعایت اصول بلافاصله افراد را راضی و خشنود نمی‌کند. همچنین فورا احساس بهتر شدن ایجاد نمی‌کنند.

با الهام بخشیدن فقط ذهن و قلبتان را روی ایده مبهمی که فکر می‌کنید باید به دستش آورید، متمرکز می‌کنید درحالی‌که اگر به اصول و قواعد خاص برای اجرای ایده‌تان پایبند نباشید و روزانه تلاش کافی برای دستیابی به هدفتان نداشته باشید، قطعا الهام‌بخشی سودی نخواهد داشت.

روش زندگی افراد موفق

برای توسعه اصول و قواعد باید از کجا شروع کرد؟

هیچ‌کس از بدو تولدش همه‌چیزدان نیست. اصول و قواعد یادگرفتنی هستند. اصول و قواعد مختلفی در زندگی وجود دارند که ممکن است باهم در تقابل باشند. به همین دلیل مهم است که بتوانید خودتان را با اهداف زندگی‌تان منطبق و سازگار کنید. چه چیزی برای شما ارزش است؟ می‌خواهید چه چیزی را در زندگی‌تان تجربه کنید؟ چه چیزی باعث ناراحتی یا اضطرابتان می‌شود؟

پاسخ‌ها می‌تواند چیزی شبیه به این باشد

«برقراری ارتباط» برای من ارزشمند است و با توجه به اصولی که مطرح شد قصد دارم اگر فرصتی پیش ‌بیاید آن‌ها را اولویت‌بندی کنم. با توجه به اصول و قواعد من روابط مثبت و مبتنی بر صداقت را ارزشمند می‌دانم؛ بنابراین آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهم.

اما شاید استقلال مالی برای‌ شما حائز اهمیت باشد. در این صورت با توجه به اصول و قواعد احتمالا نقدینگی مازادتان را برای بازپرداخت بدهی‌ها، ایجاد حساب پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری صرف ‌کنید.

شاید سفر و گردش برای شما ارزشمند باشد، بنابراین با توجه به اصول کسب‌وکار، تصمیم گرفتید دورکاری را انتخاب کنید و همیشه کارها را به‌گونه‌ای اولویت‌بندی کنید که بتوانید از راه دور کارکنید و همواره برنامه خودتان را داشته باشید.

به مسیر زندگی‌ بازگردید

اگر احساس می‌کنید مسیر زندگی‌تان را گم کردید یا می‌ترسید هرچه تاکنون رشته‌اید ناگهان پنبه شود، بدانید چیزی که به آن نیاز دارید تفکر مثبت یا نقل‌قول‌های الهام‌بخش نیست. بلکه یادگیری اصول و قواعدی است که شمارا به مسیرتان بازگرداند.

هنگامی‌که درک روشن و شفافی از اصول‌ زندگی‌تان داشته باشید، می‌توانید ساختن زندگی‌تان را از نقطه‌ای صحیح، منطقی و واقعی شروع کنید. می‌توانید تلاش خود را برای رسیدن به اهدافی که شمارا آرام‌تر و خوشحال‌تر می‌کند،‌ آغاز کنید. شاید پیروی و پایبندی به اصول و قواعد مانند تابلوی تخیلاتتان، رؤیایی و جذاب نباشد اما بسیار اثربخش‌تر است.

نقطه آغاز یک زندگی خوب از درون شماست. بعدازآن سبک زندگی که برای خود برگزیدید، مبتنی بر پایه‌ای از رفتارهای شخصی و اولویت‌هایتان در دنیای اطراف‌ شما تجلی پیدا می‌کند.