ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها رُتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش دنیای اقتصاد  از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان، بهروز لطفی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان اظهار‌کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با مقام عالی وزارت مقرر شد، امسال از ادارات کل و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه در سطح استان‌ها بازرسی انجام شود.

وی با بیان‌اینکه هدف از حضور گروه‌های بازرسی در استان‌ها ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم است، ادامه داد: بازرسی‌ها از ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، اداره کل فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی و بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران و صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر انجام می‌شود.

معاون مرکز ارزیابی عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از این بازرسی‌ها را بهبود عملکرد دستگاه‌های وابسته بهاین وزارتخانه اعلام کرد و افزود: در تلاشیم تا تعامل صف و ستاد در این بازدیدها به نحو مطلوب شکل گیرد و از نظرات و تجربیات همکاران استان‌ها برای بهبود فرایندها و رفع مشکلات موجود نیز استفاده شود.

لطفی با بیان‌اینکه گزارش بازرسی پنج روز پس از انجام آن به استان مربوطه ارسال خواهد شد، اضافه کرد: ارتقا خدمت رسانی به مردم از دیگر اهداف این بازرسی‌هاست تا در صورت وجود موانع در راه خدمت رسانی به مردم، نسبت به رفع آن در سطح وزارتخانه اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان نیز در این نشست حضور تیم های ارزیاب در استان‌ها را مصداق دیده شدن فعالیت‌ها و در نتیجه اصلاح و بهبود عملکردها بیان کرد و افزود: توجه به سه موضوع زیرساخت‌ها، اصلاح قوانین و مقررات و سامانه‌ها برای بهبود عملکرد دستگاه‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

میثم مداحی اظهار‌کرد: برخورداری از نیروی انسانی متناسب با سطح ارائه خدمت، لازمه ارائه خدمت رسانی با کیفیت به مردم در استان‌هاست.

وی بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از نیروهای اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان در سه سال گذشته و سه سال آینده را از چالش‌های جدی این اداره کل در استان بیان کرد و اضافه کرد: رفع مشکلات سامانه‌ها با توجه به اهمیت دولت الکترونیک و ارتقا بهره‌وری ضروریست و در صورت به روز شدن این سامانه‌ها، مشکلات ستاد هم رفع می شود.

مداحی، اصلاح برخی از قوانین و مقررات قانون کار و آئین دادرسی کار را متناسب با نیازها و اقتضائات روز ضروری دانست.

گروه ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در مدت چهار روز اقامت خود در اصفهان از نزدیک عملکرد ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، تأمین اجتماعی، مدیریت درمان تأمین اجتماعی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر را بررسی قرار خواهد کرد و در جلسات جداگانه، فهرست ارزیابی عمومی خود را با کارشناسان و مدیران حوزه‌های تخصصی مرتبط در میان خواهد گذاشت.