جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی اصفهان

رسول میرباقری روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: این سرمایه گذاران در همایش هفته گذشته تجلیل از فعالان بافت تاریخی اصفهان آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند.

وی اضافه کرد: نیکوکاران عرصه میراث فرهنگی و بافت تاریخی در اصل افراد خیر اندیش هستند و دلشان به عشق اصفهان می‌تپد، زیرا توجه و اهمیت دادن به میراث و احیای آن اقدامی ارزشمند و قابل ستایش است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان افزود: در دهه‌های گذشته پنج هزار اثر تاریخی فاخر در این خطه وجود داشته که بسیاری به دلیل غفلت و بی‌تفاوتی نابوده شده است. رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای شهر نیز در این جلسه ایجاد حسابی مالی به منظور کمک به حوزه آب اصفهان را خواستار شد. عباس حاج رسولی‌ها ادامه داد: این اقدام محرکی برای تسریع و تکمیل پروژه‌های آبی است چرا که جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود در اقتصاد شهر نیز اثربخش خواهد بود.

ضرورت بهبود وضعیت حمل و نقل ناوگان عمومی تا قبل از مهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه بر بهبود وضعیت حمل و نقل ناوگان عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: تا قبل از آغاز مهر و فعالیت دوباره مدارس باید اقدامات خوبی انجام شود و در این ارتباط سه ماه پرکاری را پیش رو داریم. محمد نورصالحی با بیان اینکه مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری باید حل شود، ادامه داد: مسوولان عالی کشور باید برای تابستان جاری و ایام اربعین برنامه ریزی دقیق و جامعی داشته باشند تا معضلات فعلی در جابه جایی مسافران کاهش یابد.

سالمندان، ۱۱ درصد از جمعیت اصفهان را تشکل می دهند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: ۱۱ درصد از جمعیت این خطه را سالمندان تشکیل می‌دهند و برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز آنان ضروریست. حجت‌الاسلام منوچهر مهروی پور با اشاره به چالش در حمل و نقل عمومی اظهارداشت: تلاش برای ارتقای سطح کیفی در دستور کار است اما به دلیل ازدحام در اتوبوس‌ها، سرفاصله زیاد و تعداد کم دستگاه‌ها باید غذرخواهی کنیم. وی گفت: شلوغی در نیمه دوم سال و مهر افزایش می‌یابد صحبت در این زمینه کفایت نمی‌کند و باید با عمل بیشتر به مردم خدمت رسانی کنیم.

ضرورت توقف استخدام‌ غیرمعمول و حقوق‌های غیر متعارف در شرکت‌های شهرداری

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان به لزوم پیگیری استخدام‌های خارج از ضابطه در شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری اشاره و تصریح کرد: دریافت حقوق ار هیات مدیره شرکت‌ها همزمان با کار در شهرداری و اخذ حقوق از این نهاد، با قانون تعارض دارد.

احمدرضا مصور ادامه داد: شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری حیاط خلوت هیچ کس نیستند زیرا این شرکت‌ها اموال شهرداری و مردمند لذا هر گونه استخدام‌ غیرمعمول و حقوق‌های غیر متعارف باید متوقف شود.

مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه بررسی حساب و کتاب در شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری را خواستار شد و گفت: شرکت‌های بزرگ شهرداری ضرر می‌دهند و در عین حال حقوق‌های کلان، استخدام‌های آنچنانی و به کار بردن اموال برای افراد خاص دارند. استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان) ، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

در عین حال بر پایه گزارش‌های موجود، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان وجود دارد و بیشترین حجم بافت فرسوده مربوط به شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.