عباس حاج رسولی‌ها در یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصل هفتم قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این اصل، مجلس شورای اسلامی و شوراها از ارکان نظام هستند، در ابتدای انقلاب نیز امام خمینی (ره) بر لزوم حضور شوراها در کشور تأکید کردند و گفتند که هر کدام محل خود را اداره کنند. این یعنی تصمیم‌گیری محلی برای بسیاری از امور؛ بنابراین از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنیم که به این بند قانون اساسی توجه کنند و اختیارات محلی را به شوراها واگذار کنند.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج، اشتغال و مسکن گفت: اگر مشکل مسکن حل شود، به‌تبع آن مشکل اشتغال و سپس مشکل ازدواج حل می‌شود. به هر سه مورد باید به‌عنوان یک مجموعه به‌هم‌پیوسته نگاه کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از ضوابط سخت شهرسازی بیان کرد: برخی ضوابط در ساخت‌وساز باید تعدیل شود. در واقع برای مردمی که دچار مشکل مسکن هستند یک واحد ۴۰ متری هم پاسخگو است درحالی‌که به لحاظ قانون شهرسازی اجازه ساخت این متراژ ساختمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با مراجعات زیادی در خصوص پرونده تخریب آپارتمان‌هایی مواجه بودیم که درگیر رأی ماده ۱۰۰ بودند، گفت: از سال گذشته به دنبال راه‌حلی دراین‌خصوص بودیم، جلسات زیادی برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که تبصره‌ای برای این امر در نظر گرفته شود. از تصمیم جدید اعلام شده دراین‌خصوص باید استفاده کرد تا مشکلات شهروندان در زمینه ساخت‌وساز برطرف شود. حاج رسولی‌ها با بیان اینکه در ملاقات‌های مردمی با نارضایتی شهروندان در خصوص کمیسیون ماده ۵ مواجه می‌شویم، گفت: لازم است که در خصوص طرح جامع و تفصیلی بازنگری صورت گیرد تا بخشی از مشکلات مردم در صدور پروانه برطرف شود.

وی افزود: امام (ره) در ابتدای انقلاب حل مشکل مسکن را در مشارکت مردم دیدند، امروز نیز اگر بستر فراهم شود مردم کمک خواهند کرد؛ زیرا این مردم همان‌ها هستند که جنگ را اداره و مناطق جنگی را بازسازی کردند.