پویش سبز

قرار سبز در شهر مشهد: صد و شصت و دومین برنامه «انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات» در زمینه آموزش و غذارسانی به گربه‌های شهری و خیابانی در «پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد» با حضور جمعی از همیاران مشهدی برگزار شد.

قرار سبز در شهر شیراز: صد و پنجاه و یکمین برنامه «تشکل پاکسازان طبیعت فارس» با محوریت پاکسازی و فرهنگ‌سازی طبیعت در آبشار مروارید و بازدید از «نرگس‌زار خفر» انجام و به همت اعضا زیبایی برای این منطقه به ارمغان آورده شد.

قرار سبز در شهر سروستان: طرح ملی جنگلانه در سروستان همگام و همراه کل کشور با همت گروه «عاشقان طبیعت سروستان» و همکاری نیروهای منابع طبیعی شهرستان سروستان در «کوه‌های سیف‌آباد» با کاشت بذر بادام کوهی (الوک) و گیاهان دارویی برگزار شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: کلاس آموزشی آشنایی با تنوع زیستی و تشریح زنجیره اکوسیستم به مناسبت روز بین‌المللی تنوع زیستی توسط «انجمن بوم‌بانان» در «دبستان‌ دخترانه‌ شاهد‌ لاهیجان» برگزار شد.

قرار سبز در شهر آبدانان: جمع‌آوری درهای پلاستیکی توسط «دانش‌آموزان دبیرستان فراست» و «انجمن بانوان طبیعت‌دوست آبدانان ایلام» در راستای حفظ محیط‌زیست انجام شد.

قرار سبز در شهر سبزوار: بنا به درخواست ستاد بازآفرینی چهارمین کارگاه محیط‌زیست «گروه سرزمین بادغوث» با محوریت بازیافت و معرفی مناطق حفاظت شده سبزوار در «دبستان سمیه» برگزار شد. محورهای این کارگاه روش‌های صحیح دفع زباله، انواع روش‌های بازیافت مواد، مسابقه تفکیک زباله، آزمایش تجزیه‌پذیری انواع پسماند، معرفی مناطق چهارگانه حفاظت محیط‌زیست، معرفی پناهگاه حیات‌وحش شیراحمد به‌عنوان دومین زیستگاه آهوی کشور و تنوع جانوری و گیاهی منطقه بود.

قرار سبز در شهر تالش: برگزاری کارگاه آموزشی علمی طرح تنفس جنگل و حریق‌شناسی جنگل توسط «موسسه محیط‌زیستی شقایق‌های وحشی هیرکانی» در «جنگل‌های جلگه‌ای گیسوم شهرستان تالش» انجام شد.

قرار سبز در شهر ممسنی: نود و یکمین برنامه «حامیان طبیعت زاگرس ممسنی» با کاشت بذر بلوط و‌‌ بادام کوهی و پاکسازی طبیعت با همکاری «پویش مردمی طلوع مهر» برگزار شد.

قرار سبز در شهر آستارا: در ششمین پاکسازی طرح اولین رودخانه بدون زباله ایران به همت گروه «زیستمان» ۱۲۰ نفر از اهالی آستارا گرد هم آمدند تا «رودخانه مرداب آستارا» را پاکسازی کنند.

قرار سبز در شهر یاسوج: شصتمین برنامه «انجمن رفتگران طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد» با محوریت پاکسازی و فرهنگسازی در «پارک چشمه نباتی یاسوج» برگزار شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: کارگاه آموزش محیط‌زیست به مناسبت روز بین‌المللی تنوع‌زیستی توسط «انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان» در «دبستان پسرانه بوستان دانش» برگزار شد.

قرار سبز در شهر سیوند: برنامه پیاده‌روی و پاکسازی خانوادگی به همت «گروه پاکسازان طبیعت سیوند» و امور ورزش و جوانان سیوند انجام شد.

قرار سبز در شهر مسجدسلیمان: دانش‌آموزان «دبستان شریعتی مسجد‌سلیمان» که پیش از این نیز در حوزه محیط‌زیست برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده بودند، با هماهنگی معلم فعال خود در ظروف بازیافتی گل‌های زینتی و بذر گیاه کاشتند تا ضمن توسعه فرهنگ طبیعت دوستی، در زمینه استفاده از وسایل بازیافتی نیز فرهنگ‌سازی کرده باشند.