دنیا سهرابی اگر از آن دسته از علاقه‌مندان سینما هستید که به هیچ عنوان جشنواره را از دست نمی‌دهید و سودای سیمرغ در سر دارید این را هم به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره حتما نیازی به خودرو شخصی ندارید و وسایل حمل‌ونقل عمومی شما را به سینمای مورد نظرتان خواهند رساند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی علاوه‌بر کمک به کم کردن آلودگی هوا و ترافیک شهر، خود را از نگرانی پیدا کردن جای پارک برای خودروی‌تان خلاص می‌کنید. در ضمن فراموش نکنید که وسایل نقلیه عمومی همیشه کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهند که پیدا کردن آن با خودروی شخصی کار راحتی نیست. گذشته از اینها برای کسی که تازه از سالن سینما بیرون می‌آید چه هدیه‌ای بهتر از فرصت کمی قدم زدن در هوای دلچسب زمستانی است؟ پس تردید را به همراه کلید خودرویتان کنار بگذارید و با آدرس‌های این صفحه به راحتی از جشنواره سی و دوم لذت ببرید.



آزادی:
برای رسیدن به سینما آزادی کافی است از هر جا که هستید خود را به متروی خط یک و ایستگاه بهشتی برسانید و از آنجا مسیری چند دقیقه‌ای را به سمت سینما پیاده‌روی کنید، اما اگر بتوانید به بی‌آر‌تی راه‌آهن - ولیعصر برسید و در ایستگاه عباس آباد پیاده شوید کلی هم در پیاده‌روی صرفه‌جویی خواهید کرد.
سالن شهر هنر: سانس یک: سودای سیمرغ(۳) ۱۵:۳۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۱) ۱۷:۳۰، سانس سه: نگاه نو(۲) ۱۹:۳۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۲) ۲۱:۳۰.
شهر فرنگ: سودای سیمرغ(۳) ۱۵:۰۰، سودای سیمرغ(۲) ۱۷:۰۰، سودای سیمرغ(۱) ۱۹:۰۰.
شهر قصه: سانس یک: نمایش‌های ویژه(۱) ۱۴:۰۰، سانس دو: نمایش‌های ویژه(۲) ۱۶:۰۰، سانس سه: سینمای سعادت ۱۸:۰۰، سانس چهار: جام جهان نما ۲۰:۰۰.
شهر هفتم: سانس دو: سینمای سعادت ۱۶:۰۰، سانس سه: جام جهان نما ۱۸:۰۰، سانس چهار: سینما حقیقت(۱) ۲۰:۰۰، سانس پنج: سینما حقیقت(۲) ۲۲:۰۰.

استقلال:
سینما استقلال در خیابان ولیعصر اندکی بالاتر از میدان ولیعصر قرار دارد. اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خط راه‌آهن - تجریش ایستگاهی کمی بالاتر از میدان ولیعصر دارند که تقریبا روبه‌روی سینما استقلال است. برای رسیدن به این اتوبوس‌ها می‌توانید از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر نیز کمک بگیرید.
سانس دو: سودای سیمرغ(۳) ۱۶:۳۰، سانس سه: نگاه نو(۱) ۱۸:۳۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۱) ۲۰:۳۰، سانس پنج: سودای سیمرغ(۲) ۲۲:۳۰.

جوان:
سینما جوان در خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر قرار دارد. خبر خوب اینکه خط یک متروی تهران ایستگاهی به نام شهید صدر دارد که تقریبا روبه‌روی این سینماست. نهایتا برای رسیدن به سینما به کمتر از پنج دقیقه پیاده‌روی نیاز پیدا می‌کنید.
سانس دو: سودای سیمرغ(۲) ۱۶:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۱) ۱۸:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۲) ۲۰:۰۰، سانس پنج: سودای سیمرغ(۳) ۲۲:۰۰.

زندگی:
سینما پردیس زندگی هم یکی از مجموعه‌های سینمایی جدید است که شهرداری در منطقه غرب تهران و در مرکز خریدی به همین نام دایر کرده است. با متروی خط دو خود را به ایستگاه صادقیه برسانید و در محوطه مترو به سمت ایستگاه تاکسی‌ها بروید. تاکسی‌های بلوار اباذر شما را جلوی در سینما پیاده خواهند کرد.
سانس یک: سودای سیمرغ(۱) ۱۵:۳۰، سانس دو: نگاه نو(۱) ۱۷:۳۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۲) ۱۹:۳۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۱:۳۰.

سمرقند:
اگر ترجیح می‌دهید فیلمتان را در یکی از سینماهای غرب تهران ببینید سینما گالری سمرقند انتخاب خوبی است. برای رسیدن به این سینما باید سوار مترو شده و خود را به ایستگاه صادقیه برسانید. در خروجی مترو ایستگاه اتوبوس و تاکسی جنت‌آباد جنوبی قرار دارد که شما را ظرف مدت ۲۰ دقیقه به این مرکز خرید و سینما می‌رساند.
سانس یک: سودای سیمرغ(۲) ۱۵:۳۰، سانس دو: نگاه نو(۱) ۱۷:۳۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۳) ۱۹:۳۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۱) ۲۱:۳۰.

شکوفه:
سینما شکوفه در ضلع جنوبی میدان شهدا قرار دارد. همانطور که می‌دانید متروی خط چهار تهران ایستگاهی به نام میدان شهدا دارد. با رسیدن به این ایستگاه کافی است کمتر از ۵۰ قدم به سمت جنوب و میدان شهدا حرکت کنید تا به سینما برسید.
سانس یک: نگاه نو(۲) ۱۵:۰۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۱) ۱۷:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۲) ۱۹:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۱:۰۰.

فرهنگ:
سینما فرهنگ یکی از بهترین سینماهای تهران در خیابان شریعتی کمی بالاتر از تقاطع دولت قرار دارد. اگر در ایستگاه متروی قلهک (خط یک) پیاده شوید با پنج دقیقه پیاده روی به سمت شمال خیابان به سینما فرهنگ می‌رسید.
فرهنگ(۱): سانس یک: ۳D ۱۴:۰۰، سانس دو: نگاه نو(۲) ۱۶:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۱) ۱۸:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۰:۰۰، .سانس پنج: سودای سیمرغ(۲) ۲۲:۰۰.
فرهنگ(۲): سانس یک: سودای سیمرغ(۳) ۱۵:۰۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۲) ۱۷:۰۰، سانس سه: نگاه نو(۱) ۱۹:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۱) ۲۱:۰۰، سانس پنج: سودای سیمرغ(۳) ۲۳:۰۰.
فلسطین:
سینما فلسطین به خاطر واقع شدن در مرکز شهر انتخاب بسیار راحتی برای تماشای فیلم‌های جشنواره به شمار می‌رود. این سینما در تقاطع خیابان ولیعصر با فلسطین واقع شده است و از چهارراه ولیعصر یک پیاده‌روی پنج دقیقه‌ای شما را به آنجا خواهد رساند. برای رسیدن به چهارراه ولیعصر هم که می‌توانید از خطوط بی‌آرتی خط یک (تهرانپارس- آزادی)، خط هفت (راه‌آهن- تجریش) یا از متروی خطوط سه و چهار که محل تلاقی‌شان در این چهارراه است استفاده کنید.
فلسطین(۱): سانس دو: سودای سیمرغ(۲) ۱۶:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۱) ۱۸:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۲) ۲۰:۰۰، سانس پنج: سودای سیمرغ(۳) ۲۲:۰۰.
فلسطین(۲): سالن یک: جام جهان نما ۱۵:۳۰، سالن دو: سینمای سعادت ۱۷:۳۰، سالن سه: نمایش‌های ویژه(۲) ۱۹:۳۰، سالن چهار: نمایش‌های ویژه(۱) ۲۱:۳۰.
فلسطین(۳): سالن یک: سینما حقیقت(۲) ۱۴:۰۰، سالن دو: سینما حقیقت(۱) ۱۶:۰۰، سالن سه: نگاه نو(۱) ۱۸:۰۰، سالن چهار: نگاه نو(۲) ۲۰:۰۰، سالن پنج: نوعی تجربه ۲۲:۰۰.

ماندانا:
اگر ترجیح می‌دهید به جای یک سینمای نوساز در غرب تهران در یک سینمای قدیمی‌تر در شرق تهران فیلم تماشا کنید سینمای ماندانا یکی از گزینه‌هایتان است. ایستگاه آیت در اتوبوس‌های تندروی خط تهرانپارس- آزادی کمتر از پنج دقیقه پیاده‌روی با این سینما فاصله دارند. برای رسیدن به اتوبوس‌های این خط هم می‌توانید از متروی خط دو استفاده کرده و در ایستگاه سبلان پیاده شوید و بقیه مسیر را با اتوبوس طی کنید.
سانس دو: سودای سیمرغ(۲) ۱۶:۰۰، سانس سه: نگاه نو(۱) ۱۸:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۰:۰۰، سانس پنج: سودای سیمرغ(۱) ۲۲:۰۰.

ملت:
با اینکه در نگاه اول به نظر می‌رسد که برای رفتن به پردیس سینما گالری ملت حتما باید خودروی شخصی داشته باشید اما اصلا اینطور نیست و دسترسی پیاده آن بسیار ساده‌تر و سرراست‌تر است. خود را به اتوبوس تندروی خط راه‌آهن- تجریش برسانید و در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید.
یک مسیر پیاده‌روی پنج دقیقه‌ای بسیار زیبا تا ساختمان پردیس ملت، جایزه شما برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.
ملت(۱): سانس یک: نگاه نو(۱) ۱۵:۰۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۱) ۱۷:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۲) ۱۹:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۱:۰۰.
ملت(۲): سانس یک: سودای سیمرغ(۱) ۱۵:۳۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۲) ۱۷:۳۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۱) ۱۹:۳۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۱:۳۰.
ملت(۳): سانس دو: سودای سیمرغ(۳) ۱۶:۰۰، سانس سه: نگاه نو(۲) ۱۸:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۲) ۲۰:۰۰، سانس پنج: سودای سیمرغ(۱) ۲۲:۰۰.
ملت(۴): سانس یک: سودای سیمرغ(۲) ۱۴:۳۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۱) ۱۶:۳۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۳) ۱۸:۳۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۱) ۲۰:۳۰.

تماشا:
پردیس سینمایی تماشا، واقع در یافت‌آباد انتخاب خوبی است برای کسانی که در منطقه جنوب غربی تهران زندگی می‌کنند، البته اگر در این منطقه زندگی نمی‌کنید هم به راحتی می‌توانید با مترو خط ۴ تا میدان آزادی بروید و در همان پایانه آزادی سوار اتوبوس خط یافت‌آباد شوید. این اتوبوس‌ها جزو سامانه تندرو نیستند، اما در کمتر از ۱۵ دقیقه شما را به سینما خواهند رساند.
سانس دو: سودای سیمرغ(۱) ۱۷:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۲) ۱۹:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۳) ۲۱:۰۰.

تیراژه:
پردیس سینمایی تیراژه واقع در مرکز خریدی به همین نام در بزرگراه اشرفی اصفهانی است. برای رسیدن به این سینما کافی است با متروی خط ۲ به ایستگاه صادقیه بروید و در پایانه صادقیه سوار اتوبوس پونک شوید. این خط اتوبوس در کمتر از ۲۰ دقیقه شما را به ایستگاه تیراژه که روبه‌روی مجتمع تجاری است می‌رساند.
سالن دو: سودای سیمرغ(۳) ۱۷:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۲) ۱۹:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۱) ۲۱:۰۰.

راگا:
پردیس راگا نیز یکی دیگر از مجتمع‌های سینمایی نوساز شهرداری تهران است که در شهرری واقع شده است. برای رفتن به سینما راگا می‌توانید با متروی خط یک یا دو خود را به ایستگاه متروی امام خمینی برسانید و از پایانه این ایستگاه سوار اتوبوس شهرری بشوید. مسیر اتوبوس آن تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
سانس یک: سودای سیمرغ(۲) ۱۵:۳۰، سانس دو: سودای سیمرغ(۱) ۱۷:۳۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۳) ۱۹:۳۰.

کیان:
مجتمع سینمایی کیان در بلوار نواب واقع شده و یکی دیگر از پردیس‌های احداث شده به دست شهرداری است. خطوط تندروی شماره ۴ اتوبوسرانی تهران از خیابان نواب عبور می‌کند و کمی قبل از بلوار چراغی که سینما در آن واقع است
ایستگاهی دارد.
برای رسیدن به این خط اتوبوس هم می‌توانید از خط اتوبوس تهرانپارس - آزادی استفاده کرده و در ایستگاه توحید اتوبوس خود را عوض کنید.
سانس دو: سودای سیمرغ(۳) ۱۷:۰۰، سانس سه: سودای سیمرغ(۲) ۱۹:۰۰، سانس چهار: سودای سیمرغ(۱) ۲۱:۰۰.

خانه هنرمندان(سالن استاد ناصری):
برای رسیدن سینمای خانه هنرمندان واقع در باغ هنر می‌توانید از خط شماره یک مترو استفاده کنید و در ایستگاه طالقانی پیاده شوید. از این ایستگاه تا خانه هنرمندان یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای هست. کافی است خیابان طالقانی را به سمت غرب بروید تا به خیابان فرصت برسید و آن را به سمت باغ هنر بالا بروید.
سانس یک: برگزیده بین‌الملل ۱۵:۰۰، سانس دو: سینما حقیقت(۱) ۱۷:۰۰، سانس سه: سینما حقیقت(۲) ۱۹:۰۰، سانس چهار: نوعی تجربه ۲۱:۰۰.