جدایی در نهایتِ دلخوری
دنیای اقتصاد: با پیوستن اسماعیل فرهادی به گیتی‌پسند برای دومین بار در دو فصل اخیر یک بازیکن باتجربه ذوب‌آهن پس از جدایی نامسالمت‌آمیز از این تیم سر از لیگ یک در آورد.اسماعیل فرهادی به گیتی‌پسند پیوست تا یک بار دیگر یکی از بازیکنان قدیمی ذوب‌آهن پس از جدایی نه چندان دوستانه از این تیم سر از همشهری لیگ یکی در بیاورد. با پیوستن فرهادی به گیتی‌پسند خاطرات فصل پیش محمد صلصالی به نوعی مرور شد. این مدافع باتجربه یکی از چند بازیکن پا به سن گذاشته ذوب‌آهن بود که پس از آمدن یحیی گل‌محمدی و آغاز روند جوانگرایی از این تیم کنار گذاشته شد.
این مدافع اصفهانی که به وقت جدایی در آستانه ۳۱ سالگی قرار داشت به استثنای یک فصلی که برای انجام خدمت سربازی به ابومسلم رفت تمام عمر فوتبالی خود را در ذوب‌آهن گذرانده بود. صلصالی زمانی مدافع مطمئنی بود و مصادف با اوج دوران شکوفایی ذوب‌آهن که به راهیابی تیم اصفهانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا منجر شد در قلب دفاع می‌درخشید اما پس از آنکه دچار آسیب دیدگی شد، دیگر نتوانست به روزهای اوج خود بازگردد.این بازیکن باتجربه که احتمالاً انتظار داشت تا رفتاری متفاوت با رویه باشگاه در قبال بازیکنانی چون سپهر حیدری و محسن بیاتی‌نیا که برای احیا شدن به اصفهان برگشته بودند ببیند وقتی با رفتاری مشابه مواجه شد با دلخوری ذوب‌آهن را ترک کرد. مصاحبه کنایه‌آمیز مدیرعامل باشگاه درباره گذشته این بازیکن و در ادامه پاسخ بسیار تند صلصالی آنقدر جنجالی بود که هنوز هم در خاطر بسیاری از اهالی فوتبال اصفهان مانده است.صلصالی پس از این جدایی پرسروصدا و مالامال از دلخوری به گیتی‌پسند رفت و توانست پس از یک نیم‌فصل با تیم لیگ برتری پدیده قرارداد ببندد. حال با گذشت یک سال و نیم از آن جدایی نه چندان مسالمت‌آمیز اسماعیل فرهادی نیز به سرنوشت تقریباً مشابهی دچار می‌شود و پس از علنی کردن گلایه‌هایش نسبت به ذوب‌آهن به ناچار به گیتی‌پسند می‌رود تا با قرار گرفتن در شرایط مسابقه امیدش را برای ادامه به فوتبال حرفه‌ای همچنان زنده نگه دارد.

فرهادی اما در حالی سر از گیتی‌پسند درآورد که دست کم از یک نگاه بیرونی داستان به مراتب دردآورتری نسبت به ماجرای صلصالی داشت. هرچه باشد کنار گذاشتن صلصالی از ذوب‌آهن در راستای سیاست جوانگرایی موفق این تیم بود که کاملاً هم جواب داد. اگرچه در این مورد هم به نظر می‌رسید که باشگاه رفتار کاملاً ایده‌آلی با بازیکن قدیمی خود نداشته است.رفتار باشگاه در قبال فرهادی پس از مصدومیت این بازیکن اما کاملاً توجیه‌ناپذیر و حتی بی‌رحمانه به نظر می‌رسید و انتقادهایی را متوجه باشگاه اصفهانی کرد. حتی اگر به فرض این مهاجم 33 ساله علیرغم درخواست باشگاه در تمرینات ذوب‌آهن حضور نیافته باشد باز هم به زحمت می‌توان در این ماجرا باشگاه را از اتهام نامهربانی با بازیکن قدیمی‌اش تبرئه نمود و خروج نام فرهادی از لیست ذوب‌آهن را با وجود بهبود مصدومیت این بازیکن در هفته‌های ابتدایی لیگ تصمیم مناسبی ارزیابی کرد.